Photo                2

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایستگاه های مطالعه در هیات های نظارت انتخابات مازندران برای اولین بار در کشور راه اندازی می شود.

به نمایندگانی از طرف مهدی سعادتی رییس هیات نظارت بر انتخابات استان با آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران دیدار و گفتگو کردند و از زحمات وی در راه اندازی ایستگاه های مطالعه در هیات های نظارت استان قدر دانی شد.

آرزو ولیپور در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی، افزایش سطح آگاهی عمومی است و این امر با توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تغییر رویه در فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش آن در بین همه مردم، تصریح کرد: دو انتخابات مهم را در خردادماه امسال پیش رو داریم که نیاز است همه مردم با افزايش بصيرت و روشن نمودن مسير انتخاب فرد اصلح در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با هیات های نظارت انتخابات استان خبر داد و گفت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در زمان های که نامزد های انتخاباتی در دفاتر منتظر پاسخ هستند کتاب های مربوطه برای مطالعه در اختیار قرار گرفته تا از این زمان به درستی استفاده کنند.

ولیپور با اشاره به اینکه این طرح در ۲۲ شهرستان مازندران اجرا می شود، افزود: حدود ۲۰۰۰ جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه هیات‌های نظارت انتخابات مازندران وجود دارد تا همه بتوانند از فرصت های ایجاد شده به مطالعه بپردازند.

وی ترویج کتابخوانی و جهت دهی افکار عمومی به امر خواندن را از رسالت های کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گفت: بر خود فرض می دانیم که در این حوزه از هیچ کمکی دریغ نکنیم تا مردم بتوانند براساس شاخص ها و ملاک ها، كانديدای اصلح را برگزينند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این دیدار با اشاره به اینکه افزایش مطالعه همراه با بصیرت، سبب تقویت ابعاد ملی و مذهبی و ایجاد غیرت دینی همراه با رشد دانش و عقلانیت می شود، تصریح کرد:  پرهیز از جناح بندی های سیاسی از ویژگی های ممتاز نهاد کتابخانه های عمومی کشور است چرا که نگرش این نهاد فرهنگی حرکت در مسیر انقلاب و شهداست.