158623853

 یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع میدانی گزارش داد شمار زنان آسیایی که در ماه‌های اخیر در آمریکا به دلیل احساس عدم امنیت در جامعه و برای دفاع شخصی در برابر تهدیدها، اقدام به خرید سلاح‌ سرد و گرم کرده اند،رو به افزایش است.

پایگاه خبری بازفید روز یکشنبه در این گزارش اضافه کرد در ماه‌های اخیر خشونت علیه آسیایی ها در آمریکا افزایش یافته است.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که زنان آسیایی به دلیل احساس عدم امنیت در جامعه آمریکا و برای دفاع از خود در برابر تهدیدها و خشونت‌ها به استفاده از سلاح‎های سرد و گرم روی آورده‌اند.

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا حدود ۳ هزار و ۸۰۰ مورد آزار و اذیت به گروه «استاپ هیت» که سازمانی اجتماعی و غیرانتفاعی با هدف ایستادگی در برابر خشونت‌های نژادپرستانه است، گزارش شده که از دستکم ۶۸ درصد از انها مربوط به آزار زنان است.

به گفته شماری از زنان آسیایی، استفاده از ادوات دفاع شخصی مانند اسپری فلفل، حلقه‌های فلزی و در بعضی موارد شوکرهای بی‌حس کننده و یا حتی سلاحهای گرم راه حلی برای رفع مشکلات نژادپرستانه نیست و حتی در برخی از ایالات آمریکا به همراه داشتن این ادوات خود جرم تلقی می‌شود.

این در حالیست که به گفته برخی دیگر از زنان، به همراه داشتن این وسایل به آنها احساس امنیت می‌دهد.

بر پایه این گزارش، به دنبال انتشار اخبار مربوط به  شلیک به ۶ زن آسیایی در ایالت آتلانتا در ماه گذشته، احساس ناامنی زنان در آمریکا رو به افزایش گذاشته است.

رهبران انجمن‌ها و وکلا از مدت‌ها پیش، پلیس و مقامات سیاسی را به دلیل اهمال کاری در انجام اقداماتی علیه خشونت‌های نژادپرستانه علیه آسیایی-آمریکایی‌ها مورد انتقاد شدید قرار داده اند.

گفتنی است، در غیاب حمایت‌های سازمانی، زنان هم از وسایلی برای دفاع شخصی استفاده می‌کنند که مشکلات فراوانی را برای آنها به دنبال خواهد داشت .

در این گزارش همچنین به مصادیقی از آزار و اذیت زنان اشاره شده است. به گفته زنان آسیایی-آمریکایی که سالها در آمریکا زندگی می‌کنند، آنها به رغم گذراندن دوره های آموزش دفاع شخصی، همچنان احساس ناامنی می‌کنند و می‌گویند به همراه داشتن سلاحهای سرد و گرم به آنها کمک می‌کند تا زمان رسیدن نیروهای پلیس از خود محافظت کنند. زنان می‌گویند در مناطق شلوغی مانند نیویورک، نیروهای پلیس معمولا بسیار دیر به محل حادثه می‌رسند و یا دخالت موثری انجام نمی‌دهند.