Photo                 4

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواستار پرداخت به موقع و منظم سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از سوی مدیریت شهری شد و گفت: همکاری‌های مشترک در حوزه شهری با پشتوانه سهم نیم درصد شهرداری‌ها افزایش می یابد.

 با دستور و تاکیدات استاندار مازندران، جلسه هم اندیشی ساماندهی وضعیت نیم درصد شهرداری ساری به کتابخانه های عمومی شهرستان صبح امروز(28 فروردین‌ماه) با حضور آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، مدیرکل دفتر شهری وشوراها استانداری مازندران، حمیدرضا مرادی سرپرست شهرداری ساری تشکیل شد.

سیدمحمد محمدی‌تاکامی مدیرکل دفتر شهری وشوراها استانداری مازندران با اشاره به تاکید استاندار مازندران به جهت رفع نگرانی‌هایی موجود و دغدغه های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تشکیل این جلسه را بسیار مهم دانست و به ضرورت توجه منطقی قانونی به این مهم تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این جلسه به ظرفیت همکاری های مشترک در حوزه شهری با پشتوانه سهم نیم درصد شهرداری‌ها به شرایط موجود کتابخانه های شهرستان ساری اشاره کرد و خواستار رفع موانع پرداخت منظم برای تسهیل در امورات مختلف کتابخانه ای شد.

 آرزو ولیپور با اشاره به نگاه فرهنگی مهندس مرادی سرپرست شهرداری ساری در حوزه کتابخوانی اظهار کرد: بی شک با همکاری دو‌سویه و اقدامات اصولی می‌شود ساری را به عنوان پایتخت کتاب در کشور اعلام کرد.

وی  با اشاره به طرح های بسیار عمرانی در شهرستان ساری طی سال‌های اخیر، به نقش آفرینی شهرداری ها اشاره کرد و افزود: بالندگی و پیشرفت و توسعه در گرو همدلی و رعایت اصول قانونی  کتابخانه های عمومی و شهرداری‌ها است.

سرپرست شهرداری ساری نیز ضمن تاکید بر تسریع بر میزان پرداختی ها، که بسیاری از آن از سالها قبل بر شانه‌های شهرداری گذاشته شده است، گفت: تلاش می‌کنیم در این دوره مدیریت شهری بیشترین تعامل را با کتابخانه های عمومی داشته باشیم و با وجود همه تنگناها در حوزه شهری ، قطعا کتابخانه های عمومی در اولویت قرار دارد.

حمیدرضا مرادی تاکید کرد: قطعا با نگاه منصفانه و اصولی اتفاقات بهتری در این حوزه رقم خواهد خورد.