164595831

کنفدراسیون والیبال آسیا در گزارشی به بررسی قهرمانی تیم زنان مهاجر افغانستانی مقیم ایران، در رقابت‌های قهرمانی افغانستان پرداخت.

 اواخر بهمن سال ۹۹ فدراسیون والیبال ایران به درخواست فدراسیون والیبال افغانستان و در برای تعمیق روابط دوستانه و ورزشی بین ملت‌های ایران و افغانستان، تیم منتخب زنان مهاجر افغانستانی مقیم ایران را تشکیل داد تا این تیم در مسابقات قهرمانی افغانستان شرکت کند.

کنفدراسیون والیبال آسیا در گزارشی به روند شکل‌گیری و قهرمانی این تیم پرداخته است.

بر اساس این گزارش، مسابقات والیبال زنان افغانستان با حضور ۹ تیم از استان‌های هرات، بلخ، بغلان، دایکندی، فراه، کابل و تیم مهاجران افغان مقیم ایران از هفتم تا سیزدهم فروردین برگزار شد.

مرحله مقدماتی این مسابقات در ۲ گروه پیگیری شد و در نهایت چهار تیم هرات، سرامیاشت، شهرداری کابل و تیم مهاجران مقیم ایران به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و تیم‌های مهاجران مقیم ایران و هرات با شکست حریفان خود در این مرحله، فینالیست شدند.

در نهایت تیم مهاجران مقیم ایران با شکست هرات در دیدار نهایی، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

مقامات عالی‌رتبه دولت و ورزش افغانستان، برخی اعضای پارلمان این کشور و اعضای سفارت ایران در کابل، از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم اختتامیه و اهدای کاپ و مدال این مسابقات بودند.

ملک‌زای دبیرکل فدراسیون والیبال افغانستان در این مراسم گفت: از حمایت‌های مهربانانه فدراسیون والیبال ایران از تیم مهاجران، اردوی آماده‌سازی سه هفته‌ای و انتخاب ۱۲ بازیکن از میان ۴۹ نفر دعوت شده به اردو از استان‌های مختلف، تشکر می‌کنم. 

هدایت تیم مهاجران مقیم ایران را نسرین خزانی و مهسا آراسته برعهده داشتند.