Aer

استاندار مازندران با قدردانی از اقدامات و خدمات کتابخانه های عمومی استان در سال جاری، گفت: افتخارآفرینی و خدمات ارزشمند کتابخانه های عمومی مازندران ستودنی است.

پنجاه و نهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور استاندار مازندران، بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

استاندار مازندران در این جلسه با اشاره با قدردانی از اقدامات خوب اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال جاری، گفت: کتابخانه های عمومی استان با خلاقیت، نوآوری، ابتکار و مطالبه گری اقدامات خوبی را انجام داده است که جای تقدیر دارد.

احمد حسین‌زادگان خواستار سیاست های تشویقی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با نهادهای فرهنگی استان شد و افزود: شهرداری ها سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را به موقع پرداخت کنند تا برنامه ها به درستی انجام شود.

وی به ظرفیت خیران استان اشاره کرد و گفت:باید از ظرفیت خیران کتابخانه ساز غافل نشویم و با بهره‌گیری از این ظرفیت اقدامات لازم برای شاداب‌سازی و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان بیش از پیش انجام شود.

استاندار مازندران از دستور سریع برای تکمیل کتابخانه مرکزی ساری داد و گفت: قرار است در ابتدای سال آینده جلسه جداگانه ای برای بررسی روند و پیشرفت کتابخانه مرکزی برگزار شود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه جایگاه کتاب و کتابخوانی مازندران در سطح ملی ستودنی است، به نقش روستاها در توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: باید به احداث کتابخانه ها در روستاها توجه بیشتری شود که طی روزهای اخیر شاهد اتفاقات تحسین‌برانگیزی در برخی از روستاهای استان بودیم.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این جلسه ضمن گزارش عملکرد یک ساله از اقدامات و خدمات اداره کل، از استاندار مازندران که همواره حامی اهالی کتاب و کتابخوانی است، قدردانی کرد.

وی با قدردانی از کتابداران و همکاران ادار کل که در سال جاری باوجود تمام مشکلات اقدامات مهمی را به سرانجام رساندند، تصریح کرد: استان مازندران از لحاظ فرهنگی دارای ظرفیت بالایی است و امیدواریم در سال آینده با حمایت مسئولان استان در توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی به جایگاه بالاتری برسیم.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از برنامه های موثر کتابخانه های عمومی مازندران و تاثیرات آن در بهبود رفتار اجتماعی مردم، حمایت قاطعانه نمایندگان را از فعالیت های این نهاد اعلام کرد.

در پایان از منتخبین ملی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و پرنیا شعبانی مروج برتر کتابخوانی کشور با حضور استاندار مازندران و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس و سایر مدیران کل تجلیل شد.