Photo                 4

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از درخشش و افتخارآفرینی کتابداران مازندرانی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران به عنوان ثبت رکورد فرهنگی در حوزه کتابخوانی خبر داد.

  آرزو ولیپور در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با ادارات ارشاد در استانها برگزار شد گفت: از مجموع 1900 روستای شرکت کننده از استان های کشور ، 180 روستا از مازندران با همکاری دهیاری‌ها، کانون های مساجد و فعالان فرهنگی مشارکت کردند.

وی با اعلام اینکه هیئت‌داوران این جشنواره در مرحله اول 113 روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند، تصریح کرد: داوران مرحله دوم این جشنواره از میان 113 اثر راه‌یافته به این مرحله ۵۵ روستا و منطقه عشایری از 20  استان را براساس شاخصه های متعدد به‌عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی معرفی کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بیان کرد: از 10 روستای راه یافته به مرحله نیمه نهایی، 9 روستا با محوریت کتابخانه های روستایی مازندران بوده که اتفاقی بسیار مبارک و قابل تقدیر است.

 ولیپور با اشاره به اینکه در نهایت با داوری مرحله نهایی چهار روستای مازندران با محوریت کتابخانه های عمومی روستا، به عنوان رتبه اول و شایسته تقدیر انتخاب شدند، افزود: کتابخانه روستایی بیشه بنه بهشهر به عنوان روستای برگزیده و کتابخانه روستایی اسرم میاندورود، کهنه سرا نوشهر و اومال نکا، به عنوان روستاهای شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها یک کتابخانه شایسته تقدیر(کلاگرمحله قائم‌شهر و یک برگزیده(خورشیدکلا نکا) داشتیم، گفت: تلاش کتابداران در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران بی نظیر بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از هفتمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب به عنوان ثبت رکورد فرهنگی در حوزه کتابخوانی برای کتابداران روستایی مازندران‌ نام برد و این اتفاق مبارک را به مردم کتابخوان روستاهای یانه سر بهشهر، کهنه سرا نوشهر، اسرم میاندرود و اومال نکا تبریک گفت.