Photo                 8

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از افتتاح بخش کودک کتابخانه آیت الله روحانی بابل همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد.

 آرزو ولیپور در مراسم افتتاح بخش کودک کتابخانه آیت الله روحانی بابل که با حضور فرماندار ویژه بابل، معاونین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و رئیس اداره کتابخانه های عمومی بابل برگزار شد بر لزوم توجه به نیازهای مطالعاتی و شخصیتی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان در آینده منابع تخصصی بیشتری به این مجموعه افزوده شود.

وی هدف از راه اندازی بخش کودک مستقل در کتابخانه های عمومی را نهادینه سازی و ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان دانست و افزود: کودکان نیازمند آموختن مهارت‌های زندگی هستند و کتاب، منبعی مورد اعتماد در این زمینه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن تاکید بر اهمیت انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان بیان کرد: مطالعه یکی از مهم‌ترین روش های افزایش توانمندی‌های کودک بوده و ارتباط مستقیمی به شکل گیری شخصیت  آنان در آینده دارد.

ولیپور تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نهاد کتابخانه های عمومی کشور در رویکردی جدید به توسعه و تجهیز بخش های کودک در کتابخانه های عمومی اقدام کرده است تا بدین صورت در راستای ایجاد انگیزه مطالعه در میان آینده سازان کشور گامی مثبت برداشته باشد.

فرماندار بابل نیز از تلاش‌های مدیرکل و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان مازندران که در راه رشد فرهنگ و آگاهی مردم قدم برمی‌دارند، قدردانی کرد.

ولیزاده افزود: کودکان و نوجوانان جزو قشرهایی از جامعه هستند که بیشترین ارتباط و انس را با کتابخانه‌های عمومی دارند و تلاش اداره کل کتابخانه‌های استان بر این بوده است که فضای مناسب و مطلوبی برای این عزیزان ایجاد کند.