Photo                 2

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی از روز گذشته در چهار شهر مازندران با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال اجراست.

 آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بعد از ظهر امروز(17 اسفندماه) به همراه معاونین اداره کل با حضور در کتابخانه شهیدان نجاریان بابل در راستای طرح ملی کتابخانه گردی حضور یافتند و از بخش های مختلف کتابخانه بازید کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار کرد: به مناسبت ۱۷ اسفندماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی به منظور آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی در حال اجراست.

ولیپور بیان کرد: طرح «کتابخانه گردی» با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی با جنبه‌های مختلف فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های حائز شرایط از ۱۶ الی ۱۸ اسفندماه در شهرهای بابل(کتابخانه شهیدان نجاریان)، بابلسر(کتابخانه امیر پازواری)، قائمشهر(کتابخانه مرحوم جمشیداحمدی) و نوشهر(کتابخانه صاحب الزمان(عج) ) در حال برگزاری است.

ولیپور با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی وظیفه مهم آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و زمینه سازی مناسب به منظور ارتقای سرانه مطالعه و ترویج کتابخوانی و تحقق عدالت دسترسی به کتاب و کتابخانه را برعهده دارند، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف معرفی کتابخانه‌ها و تبدیل آن‌ها به پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی طرح ملی کتابخانه گردی را برگزار می‌کند.

 وی تصریح کرد: در این طرح همه کسانی که علاقه مند به عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان باشند، کارت عضویت رایگان کتابخانه را دریافت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از اجرای طرح «درخت‌یاری» با هدف کاشت نهال ثمرده توسط کتابداران، اعضا و مسئولین در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: امروز به همراه مسئولان در کتابخانه عمومی بابل چند نهال درخت با یاد و نام شهدای بابل غرس شد.

گفتنی است نقاله خوانی، قصه گویی، بازدید از بخش های کتابخانه، اهدای کتاب و غرس نهال از جمله های برنامه هایی است که در طرح کتابخانه‌گردی در چهار شهر مازندران در حال اجراست.