Photo                 4

در آستانه روز درختکاری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی مازندران در درختکاری سهیم شدند و با درختکاری در محوطه کتابخانه‌ها این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، در آستانه روز 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و در راستای سنت پسندیده که هر سال برگزار می شود کتابخانه عمومی شهرستان های مازندران نیز به پیشواز این مناسبت رفته و در کتابخانه ها به کاشت نهال و گل در فضای بیرونی کتابخانه اقدام کردند.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اهمیت فضای سبز در رونق کتابخانه ها و ایجاد روحیه و نشاط مراجعه کنندگان به کتابخانه گفت: کودکان همواره از دنیای پیرامون خود تجربیاتی را کسب کرده و آموزش می بینند و این نقش والدین و پس از آن نهادهای فرهنگ ساز را سنگین تر می کند.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که خوشبختانه در کتابخانه های عمومی استان در سال های گذشته با جدیت به آن پرداخته شده تشویق اعضای کتابخانه به خصوص کودکان و نوجوانان به مشارکت در اقدامات موثر در جهت رفاه عمومی و کارهای اینچنینی بر اساس تقویم ملی است.

ولیپور بر حفظ و حراست از محیط زیست و درختکاری به عنوان امری پسندیده و دارای اهمیت تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران کاشت نهال در کتابخانه های عمومی استان توسط کتابداران را حامل پیام دوستی با طبیعت عنوان و از عموم مردم فرهنگ دوست استان خواست با احیای سنت پسندیده کاشت درخت، در این امر مهم مشارکت کنند.