NewsImage23743223123

احمد حسین زادگان، استاندار با همراهی حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان و عسکری محمدیان رئیس هیأت کشتی استان مازندران بعد از ظهر یکشنبه در محل برگزاری اردوی تیم ملی آزاد و فرنگی در تهران حضور یافتند.

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران به منظور افزایش انگیزه و ایجاد روحیه در حالی به دیدار کشتی گیران و کادر فنی تیم های ملی رفت که رعایت پروتکل ها و انجام تست کرونا برای ورود به خانه کشتی شهید ابراهیم هادی (محل اردوی تیم ملی کشتی ) در اولویت بود.

وی با سعه صدر دغدغه ها و مشکلات کشتی گیران را مورد توجه قرار داد و دو قول نیز از رئیس فدراسیون کشتی گرفت. یکی استفاده بیش از پیش از مربیان مازندرانی در ساختار کادر فنی و دیگری حضور حداقل یک مازندرانی در ترکیب هیات رئیسه فدراسیون کشتی که مورد استقبال علیرضا دبیر قرار گرفت.

احمد حسین زادگان اولین استانداری بود که در محل اردوی ملی پوشان کشتی حضوریافت و در این دیدار ضمن توجه به دغدغه ها و برخی مشکلات کشتی گیران مسئولان تیم ملی گفت: امروز روز خوبی برای ما است که در کنار دلاورمردان ورزش کشور هستیم و محل تمرین کشتی گیران و امکانات و تجهیزات نشان می دهد محل اردو در شأن ورزش اول ایران است و از فدراسیون کشتی بدلیل ایجاد این شرایط تقدیر می کنم.

استاندار مازندران گفت: بنده نیز فردی ورزش دوست هستم و قصد داشتم که اتفاقات خوبی در ورزش مازندران رقم بخورد اما متأسفانه کرونا دست ما را بسته است البته آقای دبیر را از سالها پیش می شناسم ایشان چه از نظر اخلاق و چه از نظر کشتی خوب بودند. ما توقع مان از ایشان این است که از مربیان مازندرانی بیشتری در اردوها استفاده شود چراکه مازندرانی ها ژن و هوش بالایی برای ورزشکار شدن دارند و در هر رشته ای که حضور یابند موفق خواهند بود که کشتی هم گل سر سبد آن است.

وی افزود : قطعا آقای دبیر نیز اهمیت ویژه ای برای کشتی گیران مازندران قائل است و دوست دارد که کشتی ایران با کمک کشتی مازندران به موفقیت برسد و برای این کار نیز نیاز به ایجاد یک فضای آرام و بدون حاشیه داریم. معتقدم بدست آوردن مدال بسیار خوب است اما این اخلاق و منش پهلوانی است که می ماند.

حسین زادگان با آرزوی سلامتی و موفقیت برای مجموعه ی کشتی کشور گفت: اعتقادم این است که در دوره ی آقای دبیر اتفاقات بزرگی در کشتی کشور خواهد افتاد.

علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی نیز در این دیدار با قدردانی از استاندار مازندران به دلیل توجه ویژه ی به ورزش کشتی گفت: مازندران قطب کشتی کشور محسوب می شود و هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی صاحب مدال المپیک شده است و کشتی گیران بزرگی همچون امامعلی حبیبی، عبداله موحد، عسکری محمدیان، مجید ترکان، قاسم رضایی و حسن یزدانی را به کشتی جهان معرفی کرده است.

وی ادامه داد: به شخصه ارزش و اهمیت ویژه ای برای کشتی مازندران و مردم کشتی دوست آن قائلم و لحظه به لحظه کشتی این استان را دنبال می کنم چراکه اگر کشتی مازندران موفق باشد تیم های ملی ما نیز موفق خواهند بود.

علیرضا دبیر در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد اظهار داشت : البته باید واقعیت ها را بپذیریم کشتی در این چند سال افت کرده و این افت شامل حال کشتی مازندران نیز می باشد اما نسبت افت کشتی در استان های دیگر بسیار بیشتر از مازندران است.

دبیر در مورد کشتی گیران حاضر در اردو گفت: شناخت خوبی از مردم مازندران دارم و این جوانانی که در حال حاضر در اردو حضور دارند جزء بهترین ها هستند.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این جلسه گفت: حضور استاندار به عنوان فردی که در مسائل ورزشی اشراف کامل دارد برای ما یک غنیمت است و نگاه مقام ارشد دولت در استان به ورزش کشتی نگاه مثبت و ویژه ای است و امیدوارم که با حمایت های ایشان بتوانیم روند رو به رشد کشتی در استان را سرعت ببخشیم.

رنگرز تصریح کرد: پیگیر مشکلات کشتی گیران و قهرمانان استان از جمله اشتغال آن ها هستیم و استاندار ورزش دوست مازندران نیز در این راه کمک های لازم را به ما خواهند کرد.

عسکری محمدیان رئیس هیات کشتی مازندران، نیز در این نشست با قدردانی از استاندار ورزش دوست مازندران گفت: ما نیز ناراحت هستیم کشتی در استان های دیگر مانند تهران و خراسان افول کرده و باید رقابت ایجاد شود اما کشتی مازندران با همه ی وجود حرکت خود را ادامه می دهد و از تمام کشتی گیران می خواهم که نگاهشان المپیک محور باشد و فقط به فکر کسب مدال در این بازی ها باشید.

در ادامه چند تن از کشتی گیران به نمایندگی از سایرین صحبت کردند که حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک خواستار رسیدگی به بحث اشتغال قهرمانان کشتی شد.

لازم به ذکر است؛ امین بوداغی یکی از ورزشکاران مازندرانی تیم ملی قایقرانی که از مستعدین کسب سهمیه المپیک توکیو است در این دیدار حضور داشت و مورد تجلیل قرار گرفت .