Photo

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از راه‌یابی 9 مازندرانی به بخش نهایی جشنواره تجلیل از مروجین کتابخوانی کشور خبر داد و گفت: موفقیت مازندرانی ها در این جشنواره نشان از فعالیت‌های نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی همکاران ما در استان است.

 آرزو ولیپور طی گفت‌وگویی اظهار کرد: شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی هفتمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کشور را با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه مروجان کتاب‌خوانی به دنبال اجرای فعالیت‌های مستمر و خلاقانه کتاب‌خوانی هستند، افزود: هر فردی که ‌در زمینه ترویج کتاب‌خوانی فعالیت داوطلبانه داشته باشد می‌توانستند در این بخش شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بخش های جشنواره تجلیل از مروجین کتابخوانی را شامل بخش افراد، بین‌الملل، نگاه ویژه و نشان استمرار عنوان کرد و ادامه داد: تأثیر پایدار در گسترش کتاب‌خوانی میان مردم، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی، استفاده مناسب از مشارکت مردم و چهره‌ها، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، استفاده حداکثری از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌ها، قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌عنوان الگو، اثربخشی فعالیت‌های کتاب‌خوانی در رفتارهای اجتماعی یا فعالیت‌های عمومی مردم، فعالیت به شکل داوطلبانه و فعالیت در قالب گروهی از شاخص‌های انتخاب شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور است.

ولیپور مروجان کتاب در حوزه‌های بهداشت و کتاب درمانی، آموزشگران مروج کتاب، مادران مروج کتاب، مبادله کنندگان کتاب‌های خانگی مروج کتاب و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مروج کتاب از بخش های ویژه تجلیل از مروجین کتابخوانی برشمرد.
 
وی درباره جزئیات راه یافتگان مازندرانی به بخش نهایی جشنواره تجلیل از مروجین کتابخوانی کشور گفت: از ارسال آثار افراد و گروه های متقاضی شرکت در این جشنواره 906 اثر و پرونده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و طی دو مرحله داوری 71 نامزد راه یافته به مرحله نهایی در بخش های مختلف مشخص شدند که مازندران رتبه اول را در تعداد راهیافتگان به این جشنواره را دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران اسامی نامزدهای راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره که از استان مازندران است را به شرح زیر اعلام کرد:
زهرا اسدی جمنانی از ساری در بخش نشان استمرار
پرنیا شعبانی از قائمشهر در بخش افراد
حمیده هرسیج ثانی از چالوس در بخش افراد
حوا فیروزجاهی از بابل در بخش افراد
خدیجه فتحی کلپاشا از آمل در بخش افراد
سیده مهتا یوسفی ریکنده از ساری در بخش افراد
طیبه کریمی از  نور گنج ‌یاب در بخش افراد
هادی کرمانیان از بابل در بخش نگاه ویژه
آمنه طاهری برمایی از نکا در بخش نگاه ویژه

وی در پایان با اشاره به این که از این 9 برگزیده 6 پرسنل کتابدار کتابخانه های عمومی و 2 سفیر کتاب عضو کتابخانه عمومی استان می باشد گفت: اختتامیه این جشنواره در اسفندماه سال جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد و این نمونه ای از درخشش مازندران در فعالیت های کتابخانی است.