Photo

به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۵۷ محفل ادبی در مازندران با عنوان هر کتابخانه یک محفل ادبی در کتابخانه های عمومی مازندران ذیل محفل ادبی طالب برگزار شد.

۵۷ محفل ادبی در مازندران ذیل محفل ادبی طالب در ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مجازی آرزو ولیپور مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران و معاونین اداره کل، استاد محمد کاظم کاظمی ، استاد محدثی خراسانی عضو شورای انجمن ادبی نهاد کتابخانه عمومی و از شاعران برجسته کشور اهل مشهد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور رویکرد بسیار نوعی در حوزه ادبیات و شعر با راه اندازی محافل ادبی آغاز کرده است.

آرزو ولیپور با قدردانی از دبیرکل نهاد برای توجه ویژه به بخش ادبی در کتابخانه های عمومی، تصریح کرد: با برگزاری محافل ادبی، فضای کتابخانه های عمومی به یک کانون همدلی برای فعالان حوزه شعر و ادبیات تبدیل شده است.

محدثی خراسانی از شاعران برجسته کشور نیز مازندران را پیشرو در اجرای فعالیت های فرهنگی و ادبی در کشور اعلام کرد و گفت: راه اندازی محافل ادبی ایده بسیار خوبی است که توسط  نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز شده و با تدبیر درست در استان مازندران به خوبی در حال انجام است.

وی راه اندازی انجمن‌های ادبی را برای نسل جوان ضروری دانست و افزود: چراغ شعر که از ریشه دارترین هنرها در کشور و ثروت ملی است امیدواریم با کمک انجمن های ادبی پرفروغ بماند و روشنگر راه نسل جوان باشد.

محمد کاظم کاظمی از دیگر شاعران برجسته کشور نیز در این برنامه مجازی خواستار تداوم برگزاری منظم محفل های ادبی در سطح استانها شد و گفت: افراد مختلف از جنس شاعران و شعرشناسان در این محفل ها حضور داشته باشند تا مباحث ادبی پرشورتر برگزار شود.

وی بیان کرد: اعضای انجمن های ادبی و شاعران باید متحدتر در کنار هم باشند تا انگیزه ها بیشتر و رویکرد فعالیت ها به خوبی اجرا شود.

کاظمی با تاکید بر اجرای ویژه برنامه های ادبی، بیان کرد: این برنامه های فرهنگی زمینه رشد و ارتقای شاعران و فعالان این حوزه را فراهم می کند.