Hkhff

رییس کمیته امداد به مددجویان اعلام کرد که محصولاتشان که در خانه و یا در کارگاه های قالی بافی بافته می شوند از امروز با عنوان برند "احسان" ثبت مالکیت جهانی خواهد شد.

 مرتضی بختیاری در حاشیه مراسم رونمایی از نشان جمعی احسان بیان کرد: اولین برندی که اعلام شد در رابطه با فرش جمهوری اسلامی ایران و در سازمان مالکیت معنوی جهانی ثبت شده فرش کمیته امداد بود که امروز به صورت رسمی آیین رونمایی از این اقدام بزرگ انجام گرفت.

وی بیان کرد: در این زمینه ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دکتر خداییان، مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه همراهی کردند و از سال ۹۷ به صورت برنامه‌ای بازدیدها انجام گرفت و از سازمان ثبت جهانی معنوی نیز حضور پیدا کردند و از استان خراسان جنوبی و چند استان بازدید داشتند و به این نتیجه رسیدند که به لحاظ کیفیت و تنوع، فرشی که مددجویان کمیته امداد می‌بافند و سابقه بیش از ۳۵ سال دارد، می تواند به عنوان الگو در سطح جهانی مطرح باشد. 

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت و به خصوص معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه تلاش وافری در این زمینه داشتند. 

وی گفت: به مددجویان اعلام رسمی می کنیم که محصولاتشان که در خانه و یا در کارگاه های قالی بافی بافته می شوند از امروز به عنوان برند احسان ثبت مالکیت جهانی شده و مورد مقبول قرار گرفته و امید است بازار فرش مددجویان کمیته امداد را بیش از گذشته رونق ببخشیم.