سرمربی تیم ملی کشتی آلیش گفت: آینده‌ای برای کشتی کلاسیک متصور نیستم. هر قدر هم این رشته را توسعه دهیم کشورهای دیگر با ما همسو نخواهند شد.

«آنا براتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هنوز برنامه دقیقی در زمینه تیم ملی کشتی آلیش به ما داده نشده است اما بزودی برنامه‌ها را اعلام می‌کنند. از وقتی که اردوی تیم ملی تعطیل شد هر هفته یا هر ۱۰ روز به ملی‌پوشان برنامه می‌دهیم تا در شهر خود تمرین کنند. اگر سالن تعطیل باشد برنامه خاص خود را دارند و اگر در سالن تمرین کنند برنامه آنان را تغییر می‌دهیم. تمامی تمرینات کشتی‌گیران را رصد می‌کنیم و پایان هر ۱۰ روز تست می‌دهیم تا آنان انجام دهند.

وی در خصوص آسیب‌دیدگی «هانیه عاشوری» افزود: قهرمان جهان ما این روزها بدون مشکل تمرین می‌کند و آسیب دیدگی او قدیمی شده و فعلا مشکلی در تمرینات ندارد.

مربی آلیش زنان یادآور شد: مطمینم کشتی‌گیران در نخستین مسابقه‌ای که برگزار شود صاحب مدال خواهند شد زیرا آمادگی خود را حفظ کرده‌اند. متاسفانه جهان درگیر کروناست و فقط مختص ایران نیست. کشوری چون قرقیزستان از اسفند ماه مسابقات قهرمانی کشوری خود را برپا می‌کند و شاید هنوز اردوهای تیم ملی را تشکیل نداده باشند. اگر شرایط اجازه دهد مسابقات قهرمانی کشوری را برگزار می‌کنیم و ممکن است افراد جدیدی به تیم ملی اضافه شوند.

وی اضافه کرد: نمی‌توان مسابقات قهرمانی کشوری را پیش بینی کرد ممکن است پدیده‌های زیادی در این رقابت‌ها حضور داشته باشند و تمام اوزان تغییر کند. هر چند آلیش‌کاران حاضر در تیم ملی از کشتی‌گیران دیگر جلوتر هستند.

براتی همچنین در خصوص کشتی کلاسیک زنان گفت: آینده‌ای نه از نظر جهانی و آسیایی برای این سبک از کشتی متصور نیستم.  زیرا کشورهای دیگر حاضر نیستند که کشتی آزاد را رها کنند و در کلاسیک فعالیت داشته باشند. بیشتر آنان این سبک از لباس پوشیدن را قبول ندارند و شاید یک یا ۲ کشور مسلمان تمایل نشان دهند که آن هم بعید می‌دانم زیرا آنان با ما در این زمینه همسو نیستند. این رشته تنها در ایران مورد قبول است.

وی با اشاره به اینکه ابتدا کشتی آلیش بوده است و بعد کلاسیک ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در واقع بسیاری از آلیش‌کاران به کلاسیک رفتند. زیرا رویای آنان کشتی آزاد بوده که حالا به صورت کلاسیک درآمده است. آنان می‌گفتند که می‌توانند به رویای خود برسند اما برخی چون در کلاسیک موفق نبودند به آلیش آمدند و در این سبک موفق‌تر هستند. هر چقدر هم این رشته را توسعه دهیم کشورهای دیگر با ما همسو نخواهند شد.  

مربی آلیش زنان یادآور شد: فدراسیون کشتی باید در فکر هزینه برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در المپیک باشد و اینکه هزینه‌ها را برای رشته‌ای که هیچ آینده‌ای ندارد، صرف کند منطقی نیست. زیرا باید خودمان تمام خرج‌ها را در مسابقات برون مرزی بدهیم.