Photo                2

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به همراه معاون اداره‌کل و داننده رئیس اداره کتابخانه های عمومی بابلسر با دکتر علی اصغر باقرزاده، نماینده مردم شریف بابلسر و فریدونکنار و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت و ترمیم بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مجلس و بودجه سال آینده کتابخانه های عمومی دیدار و گفت و گو کرد.

ولیپور در این دیدار با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای بهبود وضعیت کتابخانه‌ها به پشتوانه محکم بودجه‌ای نیاز دارد، بیان کرد: این مهم با حمایت نمایندگان مجلس میسر می شود  و امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس بخش بسیاری از نیازها جبران شود.

وی با اعلام اینکه منابع پایداری برای نهاد کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شود، افزود: کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی از مجلس و دولت خواستار توجه ویژه به بودجه نهاد هستند، چراکه کاهش بودجه این نهاد فرهنگی می‌تواند خدمات مطلوب کتابخانه‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهت افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی، گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌ها در زمینه کتاب و کتابخوانی، استفاده از فضای مجازی است که باید به‌خوبی از آن بهره برد؛ ما باید فضای موجود در کتابخانه‌ها و فضای مطالعه را در کشور مناسب‌سازی کنیم.

باقرزاده اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید ردیف بودجه مستقلی برای خود، در قانون بودجه داشته باشد و ما حمایت خودمان را برای بهبود بودجه نهاد کتابخانه های عمومی اعلام می کنیم.

وی ضمن حمایت از این نهاد فرهنگی بیان کرد: عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به ظرفیت‌های مناسبی همچون نیروی انسانی، تعداد کتابخانه ها و اعضای مشتاق حوزه کتاب و اجرای برنامه های خلاقانه بسیار خوب و مطلوب است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: همه‌ی توان خود را در این مسیر بکار خواهم گرفت و از سایر دوستانم در کمیسیون تلفیق نیز خواهم خواست که در این مهم با ما همراه شوند.