حتی اگر در زمینه شغلی خود، ارتباط با خانواده و یا در جمع دوستان بسیار محکم بوده و به داشتن اعتماد به نفس بالا مشهور باشید، باز هم ممکن است در مقابل خانم‌ها دست و پایتان بلرزد و نتوانید اعتماد به نفس مناسب را به دست بیاورید. البته نگران نباشید؛ زیرا شما در این مشکل تنها نیستید و بسیاری از مردان از این قضیه، رنج می‌برند.

اصلا مهم نیست در موقعیت‌های دیگر زندگی و در برخورد با سایر افراد، چقدر اعتماد به نفس دارید؛ ممکن است در مقابل زنان نتوانید خودتان را به خوبی جمع و جور کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم یکبار برای همیشه شما را از شر این معضل راحت کنیم.

بخش روانشناسی مجله اینترنتی ایده آل مگ به خوبی این مشکل قدیمی را واکاوی کرده است:

 از زمانی که شما به عنوان یک پسر بچه کوچک، تفاوت‌های خود با جنس مخالف را شناخته‌اید و میل به برقراری رابطه با دخترها را در خود احساس کرده‌اید تا همین امروز، احتمالا کلیشه‌ای‌ترین و تکراری‌ترین جمله‌ای که در این زمینه شنیده‌اید این است که اعتماد به نفس داشته باش. 

اما آیا عمل کردن به این جمله، به اندازه گفتنش راحت است؟ قطعا خیر! حداقل می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که برای یک مرد، حل کردن یک معادله سنگین ریاضی، می‌تواند بسیار ساده‌تر از حفظ خونسردی و اعتماد به نفس در مواجه با بانوان باشد.

ما در ادامه می‌خواهیم راه‌هایی را معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید اعتماد به نفس خود را در مقابل زنان به دست آورده و آن را حفظ کنید.

هر روز مانند تازه دامادها از خانه بیرون بروید

بیایید با اصل موضوع شروع کنیم: نظافت شخصی! این موردی است که زنان به شدت به آن توجه می‌کنند. متاسفانه بسیاری از مردان نسبت به رعایت نظافت شخصی، رفتاری کاملا دوپهلو دارند: گاهی بسیار مرتب و بعضی وقت‌ها تا دلتان بخواهد ژولیده !

اعتماد به نفس

نحوه برخورد شما با بدنتان، نشان دهنده اعتماد به نفس شما است. هر بار که با موهای نامرتب و یا ناخن‌های بلند از خانه خارج می‌شوید، بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید، در حال تضعیف عزت نفس خود هستید. بیایید قبول کنیم که هیچکدام از ما دوست نداریم در شرایطی با زنان مواجه شویم که نظافت شخصی را به صورت کامل رعایت نکرده باشیم.

ما از شما نمی‌خواهیم که برای منظم و مرتب بودن، کلی هزینه کنید؛ فقط روزی بیست دقیقه را صرف مرتب کردن موها، اصلاح صورت و تمیزی و آراستگی لباس خود کنید.

همواره برای یک قرار کاری مهم لباس بپوشید

آخرین باری که با نهایت دقت در انتخاب و پوشیدن لباس، از منزل خارج شده‌اید را به یاد می‌آورید؟ همانند نظافت شخصی، لباس پوشیدن شما هم از دید خانم‌ها پنهان نمی‌ماند و می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس شما تاثیرگذار باشد.

افزایش اعتماد به نفس

یک لباس مرتب، زیبا و متناسب می‌تواند شما در جایگاه بالاتری در مواجهه با بانوان قرار دهد. مطمئنا وقتی تحسین را در نگاه طرف مقابل خود بخوانید، اعتماد به نفس شما دو چندان می‌شود و بسیار راحت‌‌تر می‌توانید به برقراری ارتباط با او بپردازید.

روزی چند دقیقه را به مطالعه مجله‌های مد مردانه اختصاص دهید، سبک شخصی متناسب با بدن خود را پیدا کنید و از این به بعد، مطابق همان سبک لباس بپوشید. بلافاصله متوجه تغییر در نگرش اطرافیان و به خصوص زنان خواهید شد؛ دقیقا برای افزایش اعتماد به نفس به همین یک مورد احتیاج دارید!

مقاله مرتبط در ایده آل مگ : افزایش اعتماد به نفس در زنان

ورزش کنید

هیچکس نمی‌تواند منکر تاثیر یک فرم بدنی مناسب بر روی اعتماد به نفس شود. البته ممکن است بسیاری از افراد به شما بگویند که ظاهر شما هیچ تاثیری در نگرش آنان ندارد؛ اما باور کنید که یک بدن متناسب و خوش فرم، می‌تواند اعتماد به نفس شما را در مواجهه با زنان، چند برابر کند.

علاوه بر این، ورزش می‌تواند باعث آرامش خاطر شما شده و مواد شیمیایی ضروری برای سلامت روانی را در مغزتان آزاد کند. لازم نیست به فکر استخدام مربی شخصی یا انجام تمرینات سنگین باشید! روزی 30 دقیقه دویدن آهسته هم کار شما را راه می‌اندازد.

به زبان بدن خود توجه کنید و روی ارتباطات غیر کلامی کار کنید.

یکی از باورنکردنی‌ترین حقایق در مورد ذهن انسان این است که چگونه فیزیولوژی ما تقریبا بلافاصله می‌تواند بر روانشناسی ما تأثیر بگذارد. به زمان‌هایی که اعتماد به نفس بالایی داشته‌اید فکر کنید؛ به احتمال بسیار زیاد بدن شما در یک فرم مشخص قرار داشته است. (احتمالا سرتان را بالا نگه داشته‌اید و یا شانه‌ها را به عقب و سینه را به جلو کشیده‌اید)

دفعه بعد که احساس کمبود اعتماد به نفس کردید، سعی کنید همین حرکات بدن را تکرار کنید؛ مطمئن باشید که تغییر مثبت را احساس خواهید کرد.

روزی چند دقیقه وقت بگذارید و بر روی زبان بدن خود کار کنید. ابتدا با کارهای ساده مانند صاف ایستادن و یا جلو دادن قفسه سینه شروع کنید و در ادامه به مواردی مانند ارتباط چشمی با مخاطب و یا آرام و شمرده صحبت کردن نیز برسید.

چالش های جدید را بپذیرید

همه ما در خانه، محیط کار، در جمع دوستان و یا مواردی از این قبیل بسیار راحت هستیم. این جمع‌ها به نوعی منطقه امن ما محسوب شده و در آن‌جا اعتماد به نفس داریم. اما گاهی لازم است از این منطقه امن خارج شده و کارها و چالش‌های جدید را تجربه کنیم.

هر بار که از منطقه امن خود خارج می‌شوید، اعتماد به نفس شما کاهش می‌یابد و به نوعی دچار اضطراب و استرس می‌شوید. قطعا برخورد با یک خانم که برای اولین بار او را ملاقات می‌کنید شامل منطقه امن شما نیست و در نتیجه همین احساس‌ها به شما دست می‌دهد.

بهترین راه برای رفع این مشکل، تمرین کردن است. در مترو با آدم‌های جدید صحبت کنید، اطاعات و دانش خود را در جمع‌های غیر دوستانه به چالش بکشید، در رستوران با مشتریان میز بغلی در خصوص مسابقه فوتبال دیشب حرف بزنید و ...

این کارها باعث می‌شوند در مواجه با زنانی که ممکن است برای اولین بار آن‌ها را ملاقات کرده باشید، اعتماد به نفس خود را به دست آورده و آن را حفظ کنید.

کلام پایانی

با استفاده از مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید در مواجهه با زنان اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و از تجربه یک ارتباط عالی لذت ببرید.

فراموش نکنید که اعتماد به نفس یک امر اکتسابی است و با انجام تمرین‌های ساده، می‌توانید به راحتی آن را به وجود آورده و تقویتش کنید.