Photo

هفته ای که در ان کتابخانه های عمومی استان تمامی رسانه های مکتوب و مجازی را تحت تأثیر خود قرار داده بود , هم تمام شد . هفته ای که حجم اقدامات و ویژه برنامه های این اداره کل باعث شد یادمان بیاید که چقدر دستگاههای اجرایی استان چه روزهایی را پشت بحران کرونا در غفلت سپری کردند.
اما جدا از محتوای برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی انچه بیش از همیشه در مراسم این مجموعه جلب توجه می کند هزینه هایی ست که برای فضاسازی محیطی و استفاده از گلهای طبیعی و دکورهای عظیم میشود و این تصور را در ذهن متبادر می کند که این اداره کل در میان کسری اعتبارات دستگاههای اجرایی چه دستگاه متمولی ست! . اما با قدری تامل در میابیم که استفاده درست و منطقی از اعتبارات نتیجه برگزاری مراسمی ست که نشاط اجتماعی را به همراه میاورد . اعتباری که در دسترس همه مدیران استان است اما قطعا در جای خود از ان استفاده نمیشود و گاها این هزینه ها به عنوان هزینه های غیر ضروری نیز قلمداد میشود .
دکتر ارزو ولیپور ثابت کرد که هزینه برای افزایش زیبایی های بصری ؛ شخصیت بخشی به مخاطبان و تغییر و تحول احوالات جامعه است . بدیهی ست که هزینه در حوزه های اجتماعی که نشاط به همراه میاورد سرمایه گذاری محض است که ارزو ولیپور ان را به خوبی درک کرده است.
او مدیری نیست که ادعای مردانه پای کار ایستادن را داشته باشد او به واقع یک بانوی پر افتخار است که تمام دانسته های هنری اش را در حوزه های موسیقی و نقاشی و ... در سمت و سوی مدیریتش به کار برده است .
هفته ای پر از برنامه های متنوع ؛ پر از خبرهای جدید در حوزه کتاب ، از درگیر کردن ۵۰۰ هزار دانش اموز در طرح کتابشاد( مدرسه مجازی خواندن) و بستر سازی محتوایی علمی برای کتابخوانی در شرایط کرونایی تا توسعه فضای عمرانی ‌‌ساخت و ساز کتابخانه ای، اتفاق بسیار خوب و بی سابقه کتابخانه سبز و در نهایت تقدیم یک افتخار دیگر از آرزو ولیپور به مردم استان: احراز رتبه نخست کشور در کتابخانه سازی....
چقدر دلمان برای یک حال خوب تنگ شده است... هفته ای که گذشت پر از حال خوب بودیم ..

خبرنگار : مهسا قاسم نژاد