Fab1707dfb0945daa41b32524d3777a2

طرح کتابشاد در بستر شاد امروز با حضور استاندار و دیگر مسئولین استانی افتتاح و از پوستر آن در آئین نکوداشت هفته کتاب، کتابخوانی در استانداری رونمایی شد.

 در آئین تجلیل از کتابداران و نکوداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور استاندارمازندران و مدیران کل کتابخانه های عمومی استان ، مدیرکل ارشاد و مدیرکل آموزش و پرورش در ساختمان استانداری برگزار گردید دستور اجرای طرح کتابشاد داده شد و از پوستر آن رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه های عموم استان در خصوص این طرح گفت : به عنوان یک برنامه های کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب است که در سامانه شاد قابل اجرا می باشد ، هدف از اجرای آن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان در دوران کرونایی و اجرای برنامه‌های نهضت مطالعه مفید در فضای مجازی است .

ولیپور افزود: ما در این دوران که شهرستان های قرمز داریم و امکان حضور دانش آموزان در کتابخانه ها فراهم نیست طرحی پیشنهاد دادیم که کتابخانه مجازی در بستر سامانه شاد، دانش آموزی از نعمت مطالعه بی بهره نباشند.

آرزو ولیپور در پاسخ به حضار که پرسشی در خصوص محتوای آن مطرح کردند گفت: ما با تیم تولید محتوای قوی در استان آماده تولید محتوایی چون معرفی کتاب های مناسب و مفید، تولید کتاب های پی دی اف، آشنایی با نویسندگان بزرگ ایران و جهان، فایل های آموزشی( فن نویسندگی ، انتخاب کتاب مناسب ، روش صحیح مطالعه و ... )، معرفی کتابخوانان برتر، مسابقات کتابخوانی و کلیپ های دانش آموزی معرفی کتابی که خوانده اند، هستیم .

گفتنی است کتابشاد کاری است از اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مازندران درسامانه شاد اجرایی می شود.