5

به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب نشست صمیمی مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با جوانان نخبه و افتخارآفرین کتابخوان با عنوان «همشاگردی کتابخوان» در کتابخانه آزادگان ساری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

 در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی نشست صمیمی آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با دانش آموزان، جوانان نخبه و افتخارآفرین کتابخوان با عنوان «همشاگردی کتابخوان» با حضور سردار علی شالیکار فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عملیاتی غدیر شمال کشور و حجت‌الاسلام فلاح مسئول نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران در محل برگزاری برنامه های هفته کتاب مازندران در کتابخانه آزادگان ساری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این نشست گفت: جوانان امروز باید همانند جوانان دوران دفاع مقدس برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی پیشتار باشند و افتخارآفرینی ایران عزیز را سرلوحه قرار دهند.

آرزو ولیپور با اشاره به اینکه نخبگان نقش مهمی در سوق دادن جوانان به  کتاب و کتابخوانی دارند، افزود: وظیفه همه افراد فرهیخته است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسئله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام فلاح مسئول نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران نیز در این نشست با بیان این‌که همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند، بیان کرد: خداوند معجزه‌ی آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده و در آن کتاب اهمیت زیادی به کتاب و کتابخوانی داده است.

وی گفت: کتاب در پیشرفت‌های روزافزون بشر نقش فعالی داشته و همه انسان‌هایی که گام‌های بلندی در راستای ادب و فرهنگ برداشته‌اند هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده‌اند.

فلاح بر حضور بیشتر جوانان و نخبگان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.  

در این دیدار ضمن معرفی 5 کتاب در بخش های مختلف، از جوانان نخبه و افتخارآفرین کتابخوان آرین غلامی قهرمان شطرنج دنیا، کیارش کیانیان رتبه ۹منطقه رشته ریاضی فیزیک در کنکور ۹۹، شایان یمینی برگزیده جشنواره نوجوان خوارزمی در مسابقات آزمایشگاهی و پژوهش، محمدجواد خورشیدی قهرمان شطرنج جهان و سید محمد رضا محمدی سید کلایی برگزیده جشنواره فولکلور جهانی و جشنواره های ملی با اهدای هدایایی تجلیل شد.