139906291456410121237894

نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی طی پیامی، ضمن تبریک هفته کتاب، از جامعه کتابداران استان که خاضعانه در عرصه‌های فرهنگی تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد.

 منصورعلی زارعی نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پیامی فرارسیدن هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

به نام آفریدگار لوح و قلم

فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، است. در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مساله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند.

یکی از مهمترین مواردی نیز که می تواند در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد، ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی، از طریق کانون «خانواده» است. در واقع نقطه آغازین ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می گردد. تجربه نیز  نشان داده است فرزندانی که در خانواده های اهل دانش بزرگ می شوند، میزان مطالعه و گرایش به کتابخوانی در آنان نسبت به خانواده هایی که تمایلی به کتاب و مطالعه ندارند بسیار بیشتر است.

به عنوان حسن ختام در اینجا بر خود لازم می دانم این هفته فرخنده را بر اصحاب فرهنگ و دانایی تبریک و تهنیت عرض نمایم و از خداوند منان توفیق دوام خدمت در این راه را دارم.