124520838 873717926703269 510405354830183978 N1

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه مستلزم شناخت ذائقه مخاطبان به‌ویژه نسل جوان و نشر آثاری مناسب با علاقه آنان است.

 آرزو ولیپور  در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تنکابن که با حضور حجت الاسلام هدایتی امام جمعه شهرستان تنکابن، سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان و سایر مسئولین در فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن برگزار شد اظهار کرد: با کارهای خلاقانه به دنبال جذب رضایت مردم هستیم.

وی بیان کرد: با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان در شرایط کرونایی «مدرسه مجازی خواندن» در فضای مجازی شاد راه اندازی و تازه های کتاب در این بستر ارائه می شود که این اتفاق جدید و مهم با کمک همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان طراحی و اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواستار مشارکت تمام شهرداری ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های استان شد و تصریح کرد: اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه کار کتابخانه ای است که با کمک خیران و نهاد کتابخانه ها در حال انجام است.

ولیپور گفت: ساخت کتابخانه سبز در دستور کار قرار گرفته و قرار است این کتابخانه در بوستان دامادی ساری با کمک یک خیر ساخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تهیه کتاب باید با توجه به نیاز و ذائقه مخاطب باشد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی فعالیت‌ها امروز شهروندان از اوقات فراغت بیشتری برخوردار بوده لذا باید کتاب‌های مناسبی در اختیار آنها قرار داده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ادامه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران در حوزه کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و افزود: توجه مسئولان به حوزه فرهنگی سبب می‌شود تا شاهد اتفاقات خوبی در فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی باشیم.

حجت الاسلام هدایتی امام جمعه شهرستان تنکابن نیز در این جلسه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دغدغه مقام معظم رهبری دانست و گفت: ارتباط یک جامعه با کتاب می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و تمدن‌سازی آن جامعه شود.

وی بیان کرد: مازندران همواره در طول تاریخ سرآمد فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده‌اند و امروز نیز برای پیشرو بودن نیازمند بازگشت به کتاب و مطالعه در جامعه هستیم.

سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این جلسه با قدردانی از نگاه فرهنگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: راه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای از کتاب و کتابخوانی و مسیر کتابخانه ها می گذرد.

وی خواستار توجه خیران به حوزه کتابخوانی شد و تصریح کرد: نیازمند کار و تلاش و فرهنگسازی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه هستیم.