Photo                3

در ادامه نهضت تکمیل کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با کاظم قلمچی خیر گرانقدر و رئیس بنیاد علمی ، آموزشی، فرهنگی قلمچی در تهران دیدار کرد.

 آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به همراه معاونین اداره کل با حضور در دفتر کاظم قلمچی رییس بنیاد علمی، آموزشی، فرهنگی قلمچی با وی دیدار و در خصوص پروژه‌های نیمه کاره استان گفتگو کردند.

در این دیدار ضمن ارسال پیام استاندار مازندران و تقدیر از حمایت‌های قلمچی در خصوص تکمیل ۸ کتابخانه عمومی در استان مازندران، مطالبه‌ی جدید مدیرکل کتابخانه های استان مطرح شد.

کاظم قلمچی ضمن تقدیر از پیگیری‌های اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، در تامین منابع و تکمیل کتابخانه ها، این نوع پیگیری و رایزنی با خیرین را الگویی مناسب برای سایر استان‌ها دانست و کتابخانه های عمومی مازندران را پیشرو در جلب مشارکت خیرین در کشور عنوان کرد.

رئیس بنیاد علمی، آموزشی، فرهنگی قلمچی بیان کرد: تا قبل از هفته کتاب امسال به کلیه کتابخانه های مازندران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان کتابهای کمک درسی جدید تزریق می‌شود و مازندران اولین استان کشور خواهد بود که در سال جاری این کتب را دریافت می‌کند.

در این دیدار ضمن ارائه گزارش از کتابخانه های قلمچی در مازندران و میزان استقبال اعضا از منابع کمک درسی قلمچی، به حجم وسیع مطالبه گری مردم در دوران کرونایی برای ایجاد کتابخانه در فضاهایی که فاقد این مرکز فرهنگی هستند تاکید شد.

در ادامه با پذیرش مطالبه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص تکمیل پروژه کتابخانه‌‌ای چایباغ با حدود۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی موافقت شد و برای ادامه روند این پروژه تصمیمات موثری گرفته شد.

پروژه کتابخانه ای چایباغ در یکی از روستاهای سوادکوه شمالی واقع است و بیش از ۹۰۰۰ جمعیت دارد که حدود ۹ سال بر زمین مانده است.