NewsImage11911730b4662453a0e14ff399250e58af9d7801

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران به ریاست استاندار و با حضور تمامی اعضای حقیقی و حقوقی، در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران , استاندار مازندران در این جلسه از زحمات مدیرکل، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان و همچنین همه اعضای انجمن در استان و شهرستان ها قدردانی کرد و گفت: راه اندازی مدرسه مجازی کتابشاد ایده بسیار خوبی است و حتما همه دستگاه های استان الگو گیری کرده و این طرح را حمایت کنند.

احمد حسین زادگان با اشاره به فعالیت های متنوع ترویجی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، این اقدامات را نشان دهنده مسئولیت پذیری و دغدغه مندی این نهاد دانست و گفت: با رفتار مسئولانه؛ بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

در این جلسه درباره افتتاح پروژه های لاریم شهرستان جویبار و اسبوکلا شهرستان میاندورود و تامین منابع و تجهیزات آن براساس حق السهم نیم درصد شهرداری ها و زمین کتابخانه عمومی رویان تصمیم گیری شد.

در پایان این جلسه با حضور استاندار مازندران از ساغر مصفا سفیر برتر کتاب کتابخانه های عمومی استان، مخترع و نویسنده با اهدای لوح و هدیه ای تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در ابتدای این جلسه گزارشی درخصوص مصوبات جلسه قبل و اقدامات انجام شده توسط کتابخانه های عمومی در سه ماهه اخیر ارائه کرد.

آرزو ولیپور از تامین اعتبار برای افتتاح دو کتابخانه کاردگرمحله فریدونکنار و بیشه سر بابل در هفته دولت طی یک هفته توسط استانداری خبر داد و گفت: 83 هزار مازندرانی در جشنواره رضوی از طریق فضای مجازی شرکت کردند.

وی برگزاری 137 نشست کتابخوانی مجازی، برپایی 175 نمایشگاه کتاب مجازی، راه اندازی 52 کانون ادبی، 13 جلسه نقد و بررسی کتاب، مشارکت در طرح کمک مومنانه، حضور سفیران کتاب در برنامه کودک صدا و سیما و تولید 5 هزار و 700 ویدئو یک دقیقه ای در پویش کتابخوانی هر خانه یک کتابخانه، از مهم ترین اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در طی سه ماه اخیر بوده است.

ولیپور بر بهره‌مندی از ظرفیت سامانه شاد با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان در شرایط کرونایی تاکید کرد و گفت: با راه اندازی مدرسه مجازی شاد برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب خوانی در مدارس تقویت می‌شود.

منبع : سایت استانداری مازندران