Photo                 3

همزمان با روز جهانی عصای سفید نشست بینادلان کتابخوان کتابدار و کتابخوان در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به صورت مجازی برگزار شد.

 آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با بینادلان کتابدار و کتابخوان استان، مسلمی مدیرعامل جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان مازندران و به صورت ویدئوکنفرانس با اعضای روشندل کتابخانه های بهشهر، ساری و چالوس در دفتر خود دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این دیدار ضمن تبریک به همکاران و اعضای روشن دل به مناسبت روز عصای سفید گفت: یکی از زیباترین خدمت ها خدمت به این شما عزیزان بینا دل است و کار کردن برای این قشر برای ما بسیار لذت بخش است.

آرزو ولیپور با بیان اینکه با رفع ویروس منحوس کرونا امیدواریم تا به صورت حضوری در یک مراسم باشکوه در خدمت روشندلان عزیز باشیم عنوان کرد: تلاش اداره کل بر این است با کمک خیرین استان، درشهرستان آمل چهارمین منطقه بخش روشندلان استان را راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم با ایجاد فضای مناسب و زیرساخت‌ها و تولید کتاب‌های صوتی که تقاضای اکثر اعضای ما است بتوانیم لذت کتابخوانی را برای روشندلان عزیز عضو کتابخانه، میسر و طعم مطالعه را به کامشان شیرین کرد.

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان مازندران نیز در این دیدار بیان کرد: آمادگی این را داریم تا اطلاع رسانی کتابخانه ها را با سامانه پیامک که در اختیار انجام دهیم و طی قرار دادی که بستیم با شرکت های مخابراتی اینترنت پر سرعت را با تخفیف ویژه در اختیار اعضای کتابخان استان قرار دهیم.

سید مهدی مسلمی از حمایت‌های مدیرکل کتابخانه های مازندران تشکر کرد و افزود: تنها مدیری هستند در سطح استان که نه تنها درهفته نابینایان  به ما محبت دارید، در طول سال نیز حمایت ویژه میکنید که باید تشکر کرد.

در پایان این دیدار روشندلان استان درخواستی از مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران داشتند که مورد موافق قرار گرفت و قرار است چهار کتاب توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوانش ‌و به کتابهای صوتی تبدیل می‌شود.

این مراسم با اهدای لوح خط بریل و هدیه ای از زحمات همکاران کتابداران روشندل کتابخانه های عمومی استان به اتمام رسید.

گفتنی است مازندران ۳ مرکز کتابخانه های عمومی نابینایان و  و 116 عضو روشندل دارد.