1144136 299

امروزه اکثر افراد در آپارتمان ها زندگی می کنند، بنابراین امکان برپاکردن آتش در منقل و درست کردن کباب برای آنها وجود ندارد. اما به راحتی می توان کباب را در فر نیز تهیه کرد.

طرز تهیه جوجه کباب در فر بدون سیخ، با فویل یا با سیخ کوچک و در جوجه گردان فر، روش های مختلفی است که می توانید انجام دهید و جوجه کبابی به خوشمزگی روش پخت با آتش و منقل داشته باشید. حتی برای میهمانی ها هم می توان جوجه کباب را به شیوه ای که ذکر خواهد شد در فر طبخ کنید و با غذایی لذیذ از میهمانان خود پذیرایی کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ی جوجه کباب :

جوجه 1 کیلو
پیاز 1 عدد
 زعفران آبکرده  به مقدار لازم
 نمک و فلفل  به مقدار لازم
 فلفل دلمه ای  1 عدد
 آبلیمو  به مقدار لازم
پودر پاپریکا   به مقدار لازم
روغن زیتون   به مقدار لازم

 

طرز تهیه جوجه کباب :

برای تهیه جوجه ابتدا استخوان ها را از گوشت آن ها جدا کنید و آن ها را به تکه های دلخواه خرد کنید. 

سپس به سراغ سس جوجه کباب بروید و آن را آماده کنید. برای این منظور پیاز و فلفل دلمه ای را خلالی خرد کنید و آبلیمو، فلفل، زعفران دمکرده و روغن زیتون را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

جوجه را داخل سس آن قرار بدهید و آن را کاملا مخلوط کنید. تا تمام تکه های جوجه به سس آغشته شوند، در ظرف را ببندید و آن را داخل یخچال قرار بدهید تا همه ی مواد به خورد هم بروند.

جوجه های آماده شده را به سیخ های چوبی بزنید و سینی فر را چرب کنید و آن ها را داخل سینی بچینید. درجه ی فر را روی 230 درجه سانتیگراد قرار بدهید و سینی را داخل فر قرار بدهید و بگذارید به آرامی مغز پخت شوند.

زمان پخت کباب بسته به میزان حرارت فر و نحوه ی خرد کردن گوشت های شما دارد. در حین پخت سیخ ها را داخل فر بچرخانید تا دو طرف کباب ها باید به یک صورت بپزند.

گوجه ها را جداگانه به 2 قسمت یا به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل سینی فر بچینید و اجازه بدهید مغز پخت شوند.

زمانی که جوجه ها پختند مقداری نمک به آن بزنید. اگر ابتدای کار از نمک استفاده کنید باعث سفت شدن جوجه ها می شود.

برای پخت جوجه با جوجه گردان فر نباید آن ها را ریز خرد کنید. برای پخت با این روش بهتر است از ران های مرغ استفاده کنید به این صورت که ران های مرغ را در سس بالا بخوابانید و به سیخ جوجه گردان بزنید دقت کنید به روش درست آن ها را سیخ کنید زیرا اگر مرغ به طرز صحیحی نچرخد یک طرف می سوزد و طرف دیگر نپخته باقی می ماند.

    گریل بالای فر را روی شعله ی ملایم قرار بدهید و اجازه بدهید مرغ ها به آرامی مغز پخت شوند. در این روش به علت بزرگی مرغ ها، مدت زمان بیشتری برای پخت لازم است.

    بنابراین برای پخت با این روش باید خیلی زودتر اقدام به پخت کنید.

     

    طرز تهیه جوجه کباب در توستر :

    برای پخت جوجه کباب در توستر، دقیقا مانند جوجه کباب در فر است. جوجه ها را از سس خارج کنید، با مواد و سبزیجات دلخواه خود داخل فویل پپیچید. فویل را کاملاً ببندید و داخل توستر با حرارت 180 درجه سانتیگراد حدودا به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. هر دو المنت بالا و پایین توستر را روشن کنید و دقت داشته باشید که حجم مواد داخل فویل شما زیاد نباشد. جوجه کباب در فر با فویل هم به همین شیوه طبخ می شود.

     

    نکاتی برای تهیه ی جوجه کباب در فر:

     برای پخت جوجه کباب یا پیاز را درشتتر خرد کنید و یا رنده کنید و آب آن را جدا کنید و داخل موا د جوجه قرار بدهید. هرگز پیاز رنده شده را مستقیما داخل مواد جوجه نریزید. زیرا زمان سیخ کردن نمی توان پیازها را جدا کرد و در هنگام کباب شدن پیازها خیلی زود می سوزند.

     برای اینکه جوجه های شما آبدارتر شوند آن ها را داخل ورقه ی فویل بپزید و در پایان آن را باز کنید و گریل بالای فر را روشن تا جوجه ها طلایی شوند.