Haylayert

با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ، حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار،  تعدادی از نمایندگان مجلس، سردار کمیل کهنسال، سرهنگ مسلمی فرمانده سپاه کربلا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، مسئولان استانی، مادران و همسران سرداران شهید دفاع مقدس در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار گفت: نقش موثر زنان در هشت سال دفاع مقدس، امری انکارناپذیر و سرشار از ایثاری آگاهانه است. بانوانی که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به یاری رزمندگان سلحشور شتافتند و با ایثار و فداکاری وصف ناپذیری روحیه آنان را تقویت کردند و برگ های زرینی بر تاریخ رشادت های این مرز و بوم افزودند. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز گفت: این کتاب سندی ارزشمند بوده که توسط جواد صحرایی رستمی به رشته تحریر درآمده است.
سمیه قاسمی طوسی افزود: نویسنده در فرایند تدوین این اثر برای ارائه تصویری واقعی از حضور حماسی بانوان مازندرانی در انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی، سراغ اسناد تاریخی رفته و هم با زنان، همسران و مادران سرداران و شهدای زیادی گفتگو کرده و خاطرات مستقیم این شیرزنان را در کتاب ذکر کرده تا ضمن ثبت در تاریخ در دسترس همه علاقه‌مندان باشد.
 
 این اثر با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به چاپ رسید.