3452703

به نقل از ایندیپندنت، سرویس‌های رسمی رسیدگی به خشونت‌های خانگی در انگلیس همزمان با بازگشایی مدارس این کشور و بازگشت کودکان به مدارس، نسبت به افزایش اعلام موارد خشونت‌های خانگی که در ایام قرنطینه کرونا رخ داده است، اظهار نگرانی کرده‌اند.

برنا بر اعلام مراکز رسمی انگلستان، تماس‌ها برای نجات زنان و کودکان و کمک به موارد خشونت خانگی در پایان ماه می میلادی، ۶۶ درصد افزایش یافته و طی ۲۱ روز ابتدایی اعلام قرنطینه در این کشور، تعداد قتل خانگی زنان دو برابر میزان قتل‌های خانگی طی یک دهه گذشته بوده است.

به عقیده کارشناسان، کودکان طی روزهای قرنطینه خشونت‌های خانگی بسیاری را تجربه کرده‌اند اما به دلیل عدم ارتباط با مدرسه، معلمان و دیگر افراد امکان کمک گرفتن را نداشته‌اند.

مرکز رسیدگی به خشونت‌های خانگی این کشور به دنبال بازگشایی مدارس خواستار همکاری معلمان با پلیس و مراکز اجتماعی برای کمک به کودکان آسیب دیده شده است.

لوسی هادلی مسئول امور زنان مرکز ملی خشونت‌های خانگی در انگلیس با بیان اینکه خشونت‌های خانگی موجب آسیب بلندمدت به سلامت روان و رشد کودکان می‌شود، گفت: براساس مطالعات انجام شده، ۵۳ درصد از زنان بچه داری که در این ایام مورد آزار و اذیت‌های خانگی قرار گرفته‌اند، اعلام کردند که کودکان آنها به دلیل مشاهده آزار دیدن مادر بیش از خود مادر دچار آسیب شده‌اند.

بیش از یک سوم زنان قربانی خشونت خانگی نیز اعلام کرده‌اند که میزان رفتارهای خشونت‌آمیز نسبت به کودکان رو به افزایش است و نسبت به امنیت کودکان خود در خانه اظهار نگرانی کرده‌اند.

در پی آغاز قرنطینه در کشورهای اروپایی به دلیل شیوع کرونا، نهادهای رسمی این کشورها از افزایش بی سابقه خشونت‌های خانگی خبر داده‌اند.

هفته گذشته نیز مرکز رسمی رسیدگی به خشونت‌های خانگی در ایرلند شمالی اعلام کرد که میزان آزار و اذیت‌های خانگی در این کشور در ایام قرنطینه، از زمان تأسیس این مرکز تاکنون به بیش‌ترین میزان خود رسیده است و به طور میانگین روزانه ۸۸ مورد خشونت خانگی ثبت شده در ایرلند رخ می‌دهد.