3104667

بنابر اعلام مرکز آمارهای ملی انگلستان، آمار خودکشی میان دختران جوان ۱۰ تا ۲۴ سال این کشور نسبت به ۷ سال گذشته دو برابر شده است.

 به نقل از ایندیپندنت، میزان خودکشی در میان دختران نوجوان و جوان انگلیس طی ۷ سال گذشته دو برابر شده است.

بنابر اعلام مرکز آمارهای ملی انگلستان، شمار دختران جوان ۱۰ تا ۲۴ سال این کشور از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۹۴ درصد افزایش یافته و از ۸۱ درصد به ۱۵۹ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

به طور کلی سال گذشته هزار و ۲۹۹ دختر جوان بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند و این رقم از سال ۲۰۰۴ تاکنون به بیشترین میزان خود رسیده است.

کارشناسان انگلستان نسبت به افزایش خودکشی در میان زنان جوان ابراز نگرانی کرده و نقش رسانه‌های اجتماعی را در این امر بسیار مؤثر دانسته‌اند.

تام مادرز یکی از کارشناسان این کشور آمار خودکشی در میان زنان جوان انگلیس را نگران کننده خوانده و گفته است: آزار و اذیت‌های جنسی، فشار مدرسه، نژاد پرستی، اختلافات خانوادگی و غیره از عواملی است که موجب آسیب به سلامت روان دختران و زنان جوان شده و آنها را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.

به طور کلی آمار خودکشی در انگلیس سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، ۶ درصد رشد یافته و سال ۲۰۱۹ مجموعاً ۵ هزار و ۳۱۶ نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.