57397701

معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از گروه های هدف در جهت پیشگیری آسیب اجتماعی، زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه های غیر رسمی هستند که معاونت امور زنان به شناسایی این زنان در ۱۰ استان و ورود آنها به چرخه‌ بازار پرداخته است.

جواهریان در ابتدای نشست گزارش عملکرد سه ساله‌ معاونت امور زنان و خانواده‌ رئیس جمهوری، گفت: در راستای ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، تدوین برنامه‌ اقدام و عمل توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را به حضور دولت رساندیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش به آزادسازی زنان زندانی به خصوص مادرانِ زندانی با شعار زندان جای مادران نیست؛ اشاره کرد و گفت: در این راستا کمپین ارغوان را راه‌ اندازی کردیم و معصومه ابتکار شخصا تا قبل از اسفند ۹۸ و شیوع بیماری کرونا از ۱۵ زندان با هدف آزاد سازی برخی زنان زندانی جرایم غیر عمد بازدید داشته‌اند.

جواهریان درباره‌ توان افزایی تشکل‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: در سه سال گذشته، هشت نشست منطقه ای برای ۲۸ استان و ۱۴۱ طرح مشترک با تشکلات اجتماعی داشته‌ایم و قصد داریم این آموزشها را از ابتدای مهر به صورت مجازی و در استان های سفید به صورت حضوری آغاز کنیم.


وی درباره‌ ارتقای سلامت زنان و ایجاد نشاط اجتماعی، به تشکیل کارگروه سلامت خانواده اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین کارهای انجام شده در معاونت امور زنان و خانواده، ارائه خدمات رایگان  بیماری‌هایی نظیر سرطان پستان  برای زنان عشایر و روستایی بوده است.