IMG20200822WA0001
نماینده شهرستان های بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی به ضرورت حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی بعنوان یکی از متولیان مهم و اثرگذار فرهنگ کشور تاکید کرد.
 پیش از ظهر امروز (شنبه، اول شهریور 1399) غلامرضا شریعتی، نماینده شهرستان های بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با آرزو ولیپور دیدار و گفتگو کرد.
شریعتی در این دیدار با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، به خدمات مهم کتابخانه های عمومی در استان بویژه در شرق استان اشاره کرد و اظهار داشت: قدردانی از خدمات ارزنده نهاد کتابخانه های عمومی برطرف ساختن مشکلات قانونی آن است چرا که نشان دادند تکیه گاه ارزشمندی برای عرصه فرهنگ هستند.
وی افزود: شاید آنچه که شایسته حمایت از این نهاد بوده تا بحال در سطح مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته و حتما نیازمند بازنگری در چگونگی مواجهه با نهاد کتابخانه ها در مجلس هستیم و امیدواریم با برطرف شدن مشکلات، دغدغه های کتابداران برای تداوم ارائه خدمات ارزشمند فرهنگی به جامعه برطرف شود.
ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران هم، شهیدان رجایی و باهنر را اسوه های مردمداری و امانتداری بیت المال از سوی مسئولین دانست و بیان داشت: هر گاه مدیران کشور با گفتمان این شهیدان عزیز انس گرفتند و در راه آنها و همچون آنها گام برداشتند، موفقیت های مهمی حاصل شد و به همان نسبت، دوری از این راه موجب خسران می گردد.
وی شناخت صحیح از ماهیت فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را عامل اصلی موفقیت در هر یک از دستگاه های فرهنگی دانست و بیان داشت: توان مجموعه مدیران، کارکنان و کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون جلوه دارد و اگر مشکلات تقنینی بر سر راه نهاد نبود، گام های بیشتر و با کیفیت بالاتری برداشته می شد.