61705498

آمار ارتکاب جرم و بزهکاری در ایتالیا در یک سال اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته اما از سوی دیگر خشونت‌های خانگی علیه زنان در همین مدت افزایش داشته است.

بنا بر اعلام وزارت کشور ایتالیا، اعمال قرنطینه برای کنترل همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است تا در حد فاصل اول اوت ۲۰۱۹ میلادی تا ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی، ثبت جرایم در این کشور افت ۱۸.۲ درصدی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در ۱۲ ماه گذشته در مجموع یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۴۴ مورد اقدام مجرمانه در ایتالیا به ثبت رسیده و این درحالی است که شمار جرایم ثبت شده در دوره مشابه یکسال پیش از آن، دو میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۳ مورد بوده است.

جزئیات این گزارش نیز نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه اخیر، جرایم قتل ۱۶.۸ درصد، آدم ربایی ۲۱.۱ درصد، دزدی ۲۶.۶ درصد و کلاهبرداری ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است.

در این مدت از شمار تصادف‌های رانندگی نیز کاسته شده است و گزارش‌های ثبت شده درباره این دست تصادف‌ها در مقایسه با یک سال قبل از آن ۲۰ درصد کمتر بوده است.

اما در مقابل در دوران وضع محدودیت‌های اجتماعی به خاطر کرونا در ایتالیا که از ۱۰ مارس آغاز شد و تا ۴ مه ادامه داشت، بر شمار جرایم ناشی از خشونت‌های خانگی از جمله قتل زنان افزوده شده است.

۷۰ درصد از قربانیان در ۱۴۹ پرونده قتلی که در این یک سال به ثبت رسیده است زنان بوده‌اند؛ این درصد در دوران قرنطینه افزایش یافته و شمار قربانیان زن در سه ماهه ۱۰ مارس تا ۴ مه به ۷۵.۹ درصد رسیده است.

بنابر گزارش یورونیوز، همچنین انواع جرایم اینترنتی در ایتالیا در دوران قرنطینه نیز به طور قابل توجهی افزایش داشته است.