همزمان با هفده مرداد و روز خبرنگار جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس این روز را به تمام فعالان و عرصه رسانه تبریک گفت.

در این پیام آمده است: 

در تقویم خورشیدی هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار نامگذاری شده و این روز بهانه‌ای است برای پاسداشت کسانی که در سخت‌ترین و گاه خطرناک‌ترین شرایط به تهیه و انعکاس خبر مشغول‌اند. خبرنگاران که با نگاه تیزبین خود مسائل ، کمبودها و نیازهای جامعه را دیده و با قلم شیوای خود به تصویر می‌کشند.

همان‌ها که زبان گویای مردم و آینه تمام‌نمای جامعه‌اند. راهشان همواره ناهموار است و با درشتی‌های بسیار همراه و  گاه در این راه با عتاب و غضب گروهی روبرو هستند.

رسالت خبرنگار نظارت بر قدرت است و آگاهی‌بخشی به مردم و چه نیکوست بر دستان چنین کسی که تحجر ، جمود و دگم اندیشی را نفی و مردم را به عوارض آن آگاه می‌ سازد ، بوسه زد. او که باب گفتگو و انتقاد را در جامعه رواج داده و در برابر نابرابری جنسیتی، خشونت علیه زنان و کودکان، حقوق پایمال شده اقشار و گروه‌های دردمند و بغض فرو خورده جامعه فارغ از جنسیت، نژاد، عقیده و دین سکوت نکرده و دفاع می‌کند.

خبرنگاران آنگاه که مجال یافته‌اند رسالت روشنگری و گردش آزاد اطلاعات را به خوبی عهده‌‌دار بوده‌ و امان مفسدان، رانت‌خواران، زیاده‌خواهان و بی‌اخلاقان جامعه را بریده و هرگاه به هر دلیل از انجام رسالت‌شان بازمانده و یا منع شده‌اند، فساد، بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی جامعه را فراگرفته است.

 اما گردانندگان رسانه‌ها مؤثرترین رکن سلامت جامعه و رصد قدرت و ضامن عدالت اجتماعی هستند چرا که شفافیت، سلامت اقتصادی، اخلاقی و رفتاری حاکمان و مسئولان مرهون امانت‌داری ،  زحمات، تلاش‌ها و صراحت بیان اهالی قلم است.

عبور کشور از گردنه روزهای پرتلاطم، در گرو تحقق بخشیدن به شفافیت رسانه‌ای است و این مهم مستلزم تامین امنیت شغلی و سلامت حرفه‌ای‌ خبرنگاران است تا بتوانند از عهده رسالت خود که همان کشف حقایق، نقادی منصفانه و پاسخگویی به افکار عمومی است، برآمده و جامعه را بسوی عقلانیت و تدبیر امور بدون بروز رفتارهای هیجانی و رادیکال رهنمون کنند.

بجاست همه ارکان قدرت و در راس آن دستگاه قضا خود را در مقابل صاحبان قلم که پلی هستند میان خود و ملت پاسخگو دانسته و برای صیانت از سلامت جامعه آنها را در صدر بنشانند چرا که کم ‌‌هزینه‌ترین راه شناخت و نظارت بر رفتار حاکمان و صیانت از منافع ملی و  استمرار و استحکام حکومت گذر از شاهراه آزادی مطبوعات و رسانه است. پس بیراه نیست که بگوئیم خبرنگاران و رسانه‌های آزاد در کنار احزاب و فعالان سیاسی بازوان پرتوان در کشف فساد و متضمن مشروعیت و مقبولیت هر نظام به شمار می‌آیند.

‌‌‎به راستی قلمی مقدس است که سلامت، عدالت و شفافیت را موجب شده، نوع دوستی را ترویج داده  و گمراهی و تباهی را از بشریت دور سازد و این همان قلمی است که در دستان خبرنگار بر کاغذ می‌لغزد و نقش می‌زند.

روز خبرنگار بر اصحاب رسانه فرخنده باد

جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس