IMG20200806WA0006
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: انتظار می رود کتاب و کتابخوانی، هم به رشد حرفه خبرنگاری کمک کند و هم در سایه حمایت خبرنگاران، به فراگیری در جامعه بینجامد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور، پیامی را به مناسبت 17 مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار منتشر کرد که متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ن و القلم و ما یسطرون
روز خبرنگار که با یاد شهید و شهادت عجین شده، مسئولیتی خطیر را بر دوش خبرنگاران نهاده و صداقت و دقت و مردمداری را محور حرفه آنها قرار داده است.
خبرنگاران، نمایندگان جسور و آگاه و پرتلاش مردم برای مطالبه گری و روشنگری و اطلاع رسانی هستند که آزادگی از جریانات و گروه ها نشان صحت انجام رسالتشان است.
حرفه خبرنگاری در عصر حاضر، از آنچنان اهمیت و ضرورتی برخوردار است که جهان را نمی توان حتی دقایقی بدون مخابره اطلاعات و اخبار تصور کرد، چرا که جریان آگاهی بخشی و هدایت گری را قطع می کند.
امید است پاکی نیت، اقتدار قلم، سرعت عمل و ایفای نقش موثر خبرنگاران، مردم و مسئولین ما را یاری رساند تا نظام جمهوری اسلامی را در نهایت سلامت و آرامش خاطر به سر منزل مقصود برساند.
یکی از بخش های مهم کشور که برای پیشرفت و تعالی به تعامل دو سویه با خبرنگاران نیاز دارد، عرصه فرهنگ است و نهاد نو پای کتابخانه های عمومی در این سال ها با کمک خبرنگاران توانسته است گام های مهمی را بردارد و انتظار می رود کتاب و کتابخوانی، هم به رشد حرفه خبرنگاری کمک کند و هم در سایه حمایت خبرنگاران، به فراگیری در جامعه بینجامد.
این روز بر خبرنگاران ارجمند مبارک، روح شهید محمود صارمی و همه خبرنگارانی عزیزی که دیگر در جمع ما نیستند، شاد و یادشان گرامی باد.