61690259

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مدیران زن می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا 10 برابر سود بیشتری کسب کنند.

به نقل از ای بی‌سی، شرکت FTSE 350  گروه اف‌تی‌اس‌ای (شرکت کارگذار بورس بریتانیایی) که کمیته‌های اجرایی آن‌ها با حداقل 33 درصد زن تشکیل‌شده است، بیش از 10 برابر سود بیشتر نسبت به شرکت‌هایی دارند که زنان در آن‌ها نقشه‌ای رهبری ندارند.

نتایج بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن یک تنوع در رهبری می‌تواند منجر به افزایش عملکرد یک شرکت شود.

محققان دریافتند، شرکت‌هایی که زنان در آن‌ها نقشی نداشتند، سود آن‌ها 1.5 درصد است، اما در شرکت‌هایی که حداقل یک‌سوم آنان زن هستند این سود به 15.2 درصد افزایش‌یافته است.

عضویت زنان در کمیته‌های اجرایی شرکت‌های FTSE 350 بین آوریل 2019 تا آوریل سال 2020 به 19.8 درصد افزایش‌یافته، این رقم 2.7 درصد در سال افزایش داشته است.

محققان اعلام کردند که بیشتر زنان در نقش‌های عملکردی مانند منابع انسانی، بازاریابی یا حسابداری هستند و کمتر نقش رهبری به آنان داده می‌شود و این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد.

عدم استفاده از زنان در نقش‌های مدیریتی می‌تواند پیامدهای جدی به‌ویژه برای سودآوری شرکت‌هایی داشته باشد که از زنان در کمیته‌های اجرایی آنها استفاده نشده است.

در زمان بی‌سابقه‌ترین چالش اقتصادی(کروناویروس) لازم است که بدانیم کدام فرصت‌ها می‌تواند منجر به رشد اقتصادی بیشتر شود.

 چرا رهبری زنان متفاوت است؟

 محققان اظهار کردند که زنان تمایل دارند، سبک متفاوتی برای رهبری نسبت به مردان داشته باشند.

این تفاوت‌ها درباره عملکرد و سبک مدیریت زنان است. آنان تمایل دارند تا دموکراتیک‌تر باشند، همکاری بیشتر و احساس مسؤولیت اجتماعی بیشتری دارند و همچنین کمتر تمایل دارند در رفتارهای تقلبی و فریبکارانه شرکت کنند.

این اطلاعات از تجربه شرکت‌هایی که زنان را جایگزین مردان در سمت‌های رهبری کرده بودند، به‌دست‌آمده است.

نتایج بررسی‌ها نشان داد، شرکت‌هایی که تعداد بیشتری از رهبران زن در آن‌ها حضور دارند، تمایل به پیشرفت بیشتری دارند.