به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دومین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان امشب و فردا شب ۱۲ و ۱۳ مرداد به صورت مجازی و با اجرای آیین های سنتی ازدواج اقوام، اجرای موسیقی سنتی اقوام، اجرای استند آپ کمدی و برنامه های فرهنگی مختلف برگزار می شود.

این مراسم از ساعت ۱۹ تا ۲۳ به صورت زنده و مجازی در سایت آپارات به آدرس: https://www.aparat.com/jashnvareEzdevaj/live

و  اینستاگرام به آدرس: @golestan_post @   //akhbargorgan پخش می شود.

آیین‌های سنتی ازدواج اقوام، ساده و کم هزینه هستند 

مشاور اجرایی دومین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین گفت: یکی از اهداف این جشنواره، احیای آیین های سنتی ازدواج اقوام و ترغیب و تشویق جوانان به آیین‌های ساده ازدواج اقوام است که هم گرمایی خاصی به مراسم می دهند و هم با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، ساده و کم هزینه هستند.

157272008

صادق خسروی رئیس مجمع ملی سمن های جوانان در گفت وگویی اظهار کرد: سال گذشته اولین دوره این جشنواره با حضور چشمگیر مردم گلستان و قومیت هایی از سراسر کشور برگزار شد و امسال نیز استان گلستان در روز های ۱۲ و ۱۳ مرداد میزبان دومین جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین است.
 وی ادامه داد: امسال با توجه به شروع ویروس کرونا این جشنواره به صورت مجازی و با حضور ۹ قوم کشور و با اجرای آیین های سنتی اقوام، موسیقی محلی اقوام و برنامه های فرهنگی دیگر برگزار و به صورت مجازی و زنده از سایت آپارات و چند شبکه مجازی دیگر پخش می شود.
خسروی با بیان اینکه دومین جشنواره ازدواج اقوام ایرانی با همکاری ۱۵ سازمان مردم نهاد جوانان برگزار می‌شود گفت: به دلیل اعتماد مدیران استان گلستان و ظرفیت بالای سمن های جوانان این استان، توانسته ایم برنامه های بزرگ را با همکاری و همراهی این سمن ها به خوبی برگزار کنیم و امیدواریم این جشنواره همانند سال گذشته که با استقبال خوبی مواجه شد در فضای مجازی نیز با استقبال خوبی روبرو شود تا بتوانیم رضایت مردم و مسئولان را کسب کنیم.