تهران- ایرنا- نایب زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: مخاطبان جامعه وزنه‌برداری زنان کم است و باید راهکاری برای جذب بیشتر دختران به این رشته بیاندیشیم.

«مریم منظمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دغدغه‌هایی پیش روی وزنه‌برداری زنان وجود دارد که باید به صورت جدی به آن نگاه کنیم. یکی از این دغدغه‌ها نگاهداشت زنان در حیطه وزنه‌برداری است. ئر تماسی که در این مدت با نواب رییس استان‌ها داشتم، آنان عنوان کردند که در هر استانی تنها ۴۰ یا ۴۵ دختر وزنه‌بردار وجود دارد. این تعداد بسیار کم است.

وی افزود: اگر بخواهیم یک نگاه توسعه‌ای به آینده وزنه‌برداری زنان داشته باشیم، بحث قهرمانی و موضوع توسعه و پیشرفت جدا و متفاوت است. همزمان باید این ۲ موضوع را پیش ببریم و به گونه‌ای در حوزه زنان حرکت و برنامه‌ریزی کنیم تا جمعیت مخاطب را افزایش دهیم. شرایط اقلیمی و فرهنگی در هر استانی جداست و این امر برنامه‌ریزی سخت و کلانی را می‌طلبد. اگر به ‌دنبال پیشرفت در رده پایه وزنه‌برداری زنان هستیم باید جامعه مخاطب را افزایش دهیم.

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در هر صورت باید نگاه ویژه‌ای برای افزایش جامعه مخاطبان داشته باشیم. همچنین ارزیابی کنیم تا در رده نوجوانان و جوانان چه سرمایه‌هایی داریم که این برنامه‌ریزی انجام شده و می‌توانیم در این زمینه نتیجه‌گیری کنیم.

منظمی عنوان کرد: از دیروز اتاق فکری را تشکیل دادیم که در این اتاق جمعیت مخاطب زنان هستند و از طیف‌های مربی، ورزشکار و نواب رییس و مدیران باشگاه‌ها  و همچنین ۲ مرد حضور دارند و صاحب‌نظر هستند. نمی‌خواستم تنها افکار زنان در اتاق فکر مطرح شود بلکه برای رسیدن به موفقیت باید از نظرات هر ۲ طیف بهره ببریم تا در نهایت پروژه خوبی داشته باشیم. در همین اتاق هم اولین چالشی که مطرح کردم این بود که چه راهکاری برای جذب و نگاهداشت دختران در وزنه‌برداری در رده‌های خردسالان، نونهالان و بزرگسالان در نظر دارید.

وی اضافه کرد: چرا بحث بزرگسالان را مطرح نکردم زیرا باید از پایه شروع کنیم و بعدها نوجوانان و جوانان به تیم ملی می‌روند اما اکنون دختری که در رده بزرگسالان می‌آید و تازه وزنه‌برداری شروع کرده است، در آینده نمی‌تواند زیاد به تیم ملی کمک کند و از ورزشکار نوجوان یا جوانی که به رده بزرگسالان می‌رسد، عقب می‌ماند. در این اتاق نظر هر فردی پرسیده می‌شود و با جمع‌بندی بتدریج رشد می‌کنیم. این نظرات به صورت پیشنهاد به رییس فدراسیون ارایه می‌شود تا در قالب آیین نامه به اجرا درآید و در انتها بتوانم از آن دفاع کنیم.