WhatsAppImage20200722at132050

با برگزاری جلسه افتتاحیه محفل ادبی طالب که در فضای مجازی انجام شد، هر یک از کتابخانه های عمومی مازندران دارای یک محفل ادبی می شوند.

با حضور آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا قزوه از شاعران مطرح کشور و جمعی از اهالی شعر و ادب و کتابداران، آئین افتتاح محفل ادبی «طالب» کتابخانه های عمومی مازندران بصورت مجازی برگزار شد.
ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این برنامه با تاکید بر اهمیت شعر و ادب در پیشبرد اهداف فرهنگی، اظهار داشت: شعر در ایران همواره پیام آور ارزش های اخلاقی و معنویت بوده است و از آن بعنوان یکی از راهبردی ترین روش های تعالی فرهنگ یاد می شده است و خوشحالیم از اینکه تمامی کتابخانه های عمومی شهری و روستایی در استان از این پس میزبان اهالی فرهیخته شعر و ادب خواهند بود.
مسشتار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم با تحسین حسن انتخاب نام یکی از شعرای برجسته و نامدار مازندران برای این محفل ادبی، ابراز امیدواری کرد شعرای جوان و با استعداد استان و علاقمندان به این عرصه، بواسطه رونق دادن به محافل ادبی کتابخانه های استان، خدمات شایسته ای به ادبیات اصیل و فاخر مازندران نمایند.
علیرضا قزوه هم شعر و شاعری در مازندران را دارای پیشینه ای درخشان دانست و برای جوانان مستعد مازندرانی آرزوی موفقیت کرد و کتابخانه های عمومی را بهترین مکان برای گرد هم آمدن شعرا و دوستداران شعر دانست.
گفتنی است در این نشست، حمید حمزه نژاد از شعرای جوان استان و فعال حوزه شعر و ادب مازندران با اعطای حکم از طرف مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بعنوان دبیر محفل ادبی طالب معارفه شد.