NewsImage664720362202e24e6acb42d5aa004251955ba667

احمد حسین زادگان، استاندار مازندارن در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان برگزار شد، ازدواج آسان جوانان و آسان گیری و همراهی جامعه در این استا را یک ضرورت دانست و گفت: پذیرش ازدواج آسان و اقبال به آن نیاز به آگاهسازی، اطلاع رسانی و تبلیغ دارد و دستگاه های مسئول باید بیش از پیش به این مهم بپردازند.

وی ضرورت کمک به جوانان برای ازدواج آسان را با توجه به شرایط سخت اقتصادی متذکر شد و خاطرنشان کرد: تحقق این مهم؛ بخشی در گرو حمایت های دولتی است و خوشبختانه در سال 98 بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد برای ازدواج جوانان پرداخت شده که این رقم 3 درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است و امسال نیز تاکنون 34 درصد از این تسهیلات برابر با میانگین کشوری پرداخت شده است.

استاندار بهره گیری از توانمندی و ظرفیت خیرین و مشارکت های مردمی در این مورد را بسیار مهم دانست و گفت: اساسنامه مجمع خیرین ازدواج در سطح ملی به تصویب رسیده و در مازندران نیز طی همین هفته؛ اعضا آن از سوی اداره کل ورزش و جوانان معرفی می شوند.

حسین زادگان، افزود: ازدواج جوانان یکی از مسایل اساسی مردم و جامعه ماست و امیدوار هستیم که مردم و خیرین بدرستی نقش را خود در راستای ازدواج آسان جوانان ایفا نمایند و دستگاه های دولتی نیز مکلف شدند از همه ظرفیت خود در این خصوص استفاده نمایند.

مقام عالی دولت در مازندران، پر کردن و غنی سازی اوقات فراغت جوانان را از دیگر موضوعات بسیار مهم این بخش برشمرد و اظهار داشت: مقرر شد تا از ظرفیت خالی دستگاه های اجرایی اعم از مکان ها و زمان های آزاد و خالی آن ها برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و کانون هایی که جوانان برای ایجاد خانه جوانان بتوانند از آن استفاده نمایند، بهره گیری شود و دستگاه ها مکلف شدند تا طی 72 ساعت آینده این اطلاعات را در اختیار بگذارند.

استاندار ادامه داد: با مشارکت و حضور مردم و محله محور کردن اداره این اماکن می توان در جهت مدیریت بهتر و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های فرهنگی ورزشی در جهت غنی سازی اوقات فراغت و رشد و پرورش جوانان اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک و پویش من ماسک می زنم، افزود: ورزشکاران و قهرمانان و پهلوانان ورزشی به عنوان گروه های محبوب و جوانان و همه عزیزانی که مورد اقبال جامعه هستند، در قالب این کمپین جامعه را در صیانت از سلامت خود ترغیب کنند.

حسین زادگان، یادآور شد: خوشبختانه بر اساس آمار؛ در سایه اطلاع رسانی رسانه ها و آگاهی بیشتر مردم از افزایش شیوع بیماری، در 48 ساعت گذشته، نوعی تغیییر رفتار در مردم مشاهده می شود اما این مطلوب نیست و همچنان از مردم عزیز تقاضا داریم نسبت به زدن ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی حداکثر اهتمام را داشته باشند و ضمن پیوستن به این کمپین، دیگران را هم در پیوستن به این پویش ترغیب نمایند.