دبیر فدراسیون بوکس گفت: راه اندازی بوکس بانوان فقط خواست رئیس فدراسیون نیست و این موضوع مطالبه ۳۰ ساله دختران ورزشکار ایرانی است.

حمید قبایی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راه‌اندازی بوکس بانوان اظهار کرد: راه‌اندازی بوکس بانوان فقط خواست رئیس فدراسیون نیست و این موضوع مطالبه ۳۰ ساله دختران ورزشکار ایرانی است. ورزش بوکس دارای قدمتی  همپای کشتی و فوتبال در کشور است و از برخی اظهار نظرهای کارشناسان ورزشی تعجب می‌کنم.

او تصریح کرد: خیلی جالب است بدانید اکثر بانوان رزمی کار برای موفقیت در رشته‌های دیگر رزمی در ابتدا بوکس را یاد می‌گیرند. با توجه به تحقیقات میدانی توسط هیات‌های بوکس، در حال حاضر چند  هزار نفر از بانوان عزیز در سراسر کشور به طور غیر قانونی مشغول فعالیت در این رشته هستند و با توجه به عدم صدور  مجوز از سوی وزارت ورزش، توسط فدراسیون هیچگونه نظارتی نمی‌توانیم داشته باشیم و این مسئله کار را سخت کرده است.

دبیر فدراسیون بوکس خاطر نشان کرد: قطعا برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، باید مرجع ناظر وجود داشته باشد.‌ با توجه به افتخار آفرینی بانوان در رشته‌های رزمی این خواسته از سوی آن‌ها  خواسته زیادی نیست. طی دو سال گذشته جلسات متعددی در وزارت ورزش داشتیم  و حتی یک بار نیز به ما درباره ممنوعیت بوکس بانوان چیزی نگفتند.

قبایی‌زاده ادامه داد: در جلسه آخری که همراه با رئیس فدراسیون و تنی چند از پیشکسوتان با معاون محترم ورزش بانوان وزارت ورزش داشتیم، اجازه برگزاری دوره‌های آموزشی را به صورت شفاهی دریافت کردیم. حتی معاون بانوان وزارت ورزش از اینکه لباس بانوان مسلمان  با حجاب کامل توسط فدراسیون جهانی مورد قبول قرار گرفته بسیار خوشحال شدند. در مسابقات اخیر آسیایی و جهانی نیز برای اولین بار بانوان مسلمان با لباس پیشنهادی فدراسیون بوکس ایران در مسابقات حاضر شدند.

وی در پایان گفت: بوکس ورزش المپیکی و پر مدال است و قطعا در این رشته بانوان کشورمان می‌تواند پرچم عزیز ایران اسلامی را به اهتزاز در بیاورند. امیدوارم با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی همه اقشار ورزشکار در مورد مسائل فنی و اختصاصی رشته‌های مختلف، کارشناسانه و با تحقیق صحبت کنیم. قطعا ما تابع نظر وزارت ورزش هستیم، اما به عنوان متولی ورزش بوکس باید پاسخگو و مدافع حقوق علاقه‌مندان این رشته باشیم. در روزهای گذشته تماس‌های بیشماری در این مورد داشتیم که امیدواریم با بررسی و درایت معاونت وزارت ورزش این مشکل حل شود.