هفته گذشته جوانی ۲۷ ساله از سوی پلیس فتا دستگیر شد که اتهامش خرید و فروش نوزادان است. از وی یک دستگاه کارتخوان نیز کشف شد.

 ماجرا از آنجا شروع شد که برخی کاربران اینستاگرام انتشار چندین پست مربوط به فروش نوزادان را به پلیس گزارش کردند و در این زمینه سه متهم و از جمله یک جوان ۲۷ ساله دستگیر شدند.
با دستگیری این افراد دو نوزاد که یکی ۲۰ روزه و دیگری دو ماهه بود توسط ماموران پلیس نجات داده شدند. نوزادانی که به گفته متهم دستگیر شده، از خانواده افراد بی‌بضاعت بوده و در ازای مبلغی اندک واگذار شده بودند؛ این ادعا البته از سوی پلیس در حال بررسی است.
این متهم گفته است که از فروش نوزدان که گاهی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان می‌شده، حدود ۵ میلیون تومان به دست می‌آورده است.
متهم در این زمینه گفت: صفحاتی را در اینستاگرام ایجاد کرده و با قرار دادن تصاویری از نوزادان اعلام می‌کردم که قصد فروش آن‌ها را به شرط واگذاری سرپرستی‌شان دارم. افراد متقاضی نیز از طریق اینستاگرام به من پیام می‌دادند و پس از آنکه از هویتشان مطمئن می‌شدم و با آن‌ها قرار گذاشته و نوزاد را به آن‌ها تحویل می‌دادیم.
متهم در مورد اینکه چرا دست به چنین کاری زده، ادعا کرد: بیکار بودم و با توجه به نیاز مالی‌ای که داشتم دست به این کار زدم البته من این نوزادان را از خانواده‌هایی که وضع مالی خوبی نداشتند تحویل می‌گرفتم و به خانواده‌هایی که بتوانند آینده بهتری برای نوزاد رقم بزنند، تحویل می‌دادم. این باعث می‌شد تا زندگی این نوزادان نیز بهتر شود!منبع: ایسنا