باند ۱۲ نفره‌ای که از روستایی در سیستان و بلوچستان شبکه صیغه یابی جعلی را راه انداخته بودند و آدرس خانواده‌های محترم قمی را به مردان هوسران می‌دادند دستگیر شدند.

 

به گزارش خبربانو، حجت الاسلام ابوالفضل تحریری بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب قم در این زمینه گفت: دو گروه چهار نفره از این متهمان در همان روستا و چهار نفر دیگر نیز در یکی از دیگر محله‌های حاشیه‌ای شهری در سیستان سکونت داشته و مشغول فعالیت بودند.
متهمان با بهره گیری از گوشی‌های تلفن همراه با نام تجاری «تکنو» و بدون استفاده از نرم افزاری خاص، پس از شناسایی طعمه‌هایشان با آن‌ها تماس می‌گرفتند و با تغییر صدای مردانه به صدایی زنانه به فریب افراد پرداخته و از آنان مبالغی بایت ارایه خدمات دریافت می‌کردند.
این افراد که طی ماه‌های اخیر با همین ترفند از ۱۶ نقطه کشور کلاهبرداری می‌کردند در روستای دور افتاده و مرزی مستقر شده و با بهره‌گیری از عکس‌های زنان و دخترانی که در فضای مجازی وجود داشت نقشه‌های خود را پیش می‌بردند به این ترتیب که پس از شکار مردان هوسران از طریق فضای مجازی، به بهانه خدمات ساعتی، مهریه، کرایه ایاب و ذهاب و... از آن‌ها اخاذی شده و به مقصدی ارجاع می‌دادند.
به گفته حجت الاسلام تحریری به این افراد آدرسی واقعی از یک خانه در قم که متعلق به افراد محترم و آبرومند بود و از طریق گوگل مپ شناسایی شده بود داده می‌شد.
زن جوان و محجبه‌ای که از آدرس منزل آنان در قم برای تبلیغ برنامه‌های منافی عفت در فضای مجازی بهره گرفته شده است، به فارس گفته است: همه روزه مرد‌های بسیاری به منزل ما مراجعه کرده و مدعی بودند که در این زمینه هزینه‌هایی پرداخته اند و خواهان ورود به منزل و دریافت خدمات بودند.
وی با تاکید بر هراس ناشی از سلب امنیت و آبروریزی در محل بر زندگی آن‌ها سایه انداخته است گفت: تصور اینکه در تمام اوقات شبانه روز مرد‌هایی غریبه امنیت و آرامش را برهم می‌زنند سخت است. بسیاری از روز‌ها و شب‌های مردان مراجعه کننده با مشت و لگد بر در منزل می‌کوبیدند و با سر و صدا و آبروریزی امنیت ما را به خطر می‌انداختند.
حجت الاسلام تحریری در اینباره می‌گوید: متهمان با استفاده از شماره‌های مختلف از خطوط اعتباری استفاده می‌کردند و برای دریافت مبالغ نیز از کارت‌های بانکی ثبت شده به نام اشخاص مقیم این روستای مرزی بهره می‌بردند و درصدی را به مالکان این حساب‌ها پرداخت می‌کردند و از کودک ۱۰ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله در این روستا به درآمد خوبی می‌رسیدند.
در این زمینه ۱۲ مرد و زن دستگیر و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شده است.