به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله، پارلمان فدرال آلمان (بوندس‌تاگ) قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن عکاسی مخفیانه از زیر دامن یا از بخش سینه زنان عمل مجرمانه محسوب می‌شود. ارتکاب چنین جرمی جریمه نقدی یا دو سال حبس در پی خواهد داشت. پیش‌بینی شده که این قانون از پاییز به اجرا گذاشته شود.

به اعتقاد خانم "کریستینه لامبرشت" وزیر دادگستری آلمان، چنین عکس‌هایی نه تنها حقوق هویتی زنان، بلکه حق تصمیم‌گیری آنها درباره رفتار جنسی‌شان را نیز نقض می‌کند. او در این باره افزود: عکاسی از زیر دامن یا بالا تنه یک زن نقض بی‌شرمانه حریم خصوصی اوست.

                                                   عکاسی مخفیانه از زیر دامن زنان در آلمان حبس دارد!

عکاسی مخفیانه از زیر دامن یا از سینه زنان در آلمان عمل مجرمانه محسوب می‌شود

عکاسی مخفیانه از زیر دامن یا بخش بالاتنه زنان در آلمان تا کنون تخلف محسوب می‌شد و جریمه نقدی محدودی در پی داشت. وزیر دادگستری آلمان با ارائه لایحه جدید، قانون را به نفع زنان تشدید کرده است.

برخورد شدیدتر با عکاسی از صحنه حادثه

جرم‌انگاری عکاسی مخفیانه از بدن زنان بخشی از یک بسته قانونی است به نام "بهبود حفاظت از اشخاص در هنگام عکاسی" است. برخورد شدیدتر با تماشاچیانی که از صحنه حوادث و تصادفات عکس و فیلم می‌گیرند هم در این بسته قانونی لحاظ شده است.

به گفته وزیر دادگستری آلمان، کسی که "فقط از سر جنجال‌گرایی‌" از مصدومان، مجروحان یا کشته‌شدگان یک حادثه عکس می‌گیرد، "همه مرزهای آداب انسانی" را زیر پا می‌گذارد.

تا کنون تنها عکاسی از مجروحان و مصدومان حوادث در آلمان جرم محسوب می‌شد، نه عکاسی از مرده‌ها.