WhatsAppImage20200701at1301041

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور در شهرستان نوشهر و دفتر نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، با محمدعلی محسنی بندپی دیدار و گفتگو کرد.

ولیپور در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور در عرصه فرهنگی، برنامه های ترویج کتابخوانی و پروژه های کتابخانه سازی، مشکلات تقنینی و اجرایی پیش روی نهاد را برشمرد و لازمه حرکت نهاد در جهاد فرهنگی که در پیش گرفته است را منوط به حمایت قوای مقننه و مجریه و برطرف شدن این مشکلات دانست.
وی فعالیت های کتابداران را از روی دغدغه و حسب پذیرش رسالت فرهنگی در چارچوب انقلاب اسلامی برای دستیابی به اهداف مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: این زحمات کتابداران باید از سوی مسئولین به خوبی پاسخ داده شود و مسئله معیشت آنان هم از طرف دولت و مجلس به خوبی دیده شود تا انگیزه ها گسترش یابد.
محسنی بندپی هم در این دیدار با نمایان بودن خدمات فرهنگی کتابخانه های عمومی در جامعه، کتابداران را پیشقراولان سیر تعالی فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: قطعا در کنار نهاد کتابخانه های عمومی برای ارتقاء معیشت کتابداران و تکمیل پروژه های استان خواهم ایستاد.
وی افزود: برای دستیابی به نتایج بهتر باید زیرساخت هایی را فراهم آورد که لازم است مجلس شورای اسلامی به خوبی در این زمینه توجه داشته باشد و حتما حمایت های معنوی و کمک های مادی بیشتری از سوی قوا نیاز است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین روح حاکم بر این نهاد را بسیار مقدس دانست و تاکید کرد: از وظایف حاکمیت، تقویت نهادهای فرهنگی برای ترویج ارزش های اخلاقی و باورهای اعتقادی است و تداوم مشکلات موجود در نهاد کتابخانه های عمومی قابل قبول نیست.