61668502

آمارها حاکی از آن است که حدود ۴۳ درصد از موارد فوت ناشی از کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری از سالمندان ارتباط داشته است.

 آمارها نشان می‌دهد دست‌کم ۵۴ هزار نفر از ساکنان و کارکنان آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری از سالمندان در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. تا روز بیست و ششم ماه جاری میلادی بیش از ۲۸۲ هزار نفر در ۱۲ هزار مرکز در این کشور به کروناویروس آلوده شده‌اند.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا افرادِ نگهداری شده در آسایشگاه‌ها از گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر در برابر کروناویروس به حساب می‌آیند که احتمال ابتلای آنان به بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن زیاد است. کووید-۱۹ بیماری کشنده‌ای به ویژه در میان افراد ۶۰ ساله و بالاتر است که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند. این ویروس می‌تواند به آسانی در مراکز پرازدحام با محیط‌های بسته شیوع پیدا کند.

درحالیکه ۱۱ درصد از موارد ابتلا در این کشور در آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری از سالمندان گزارش شده مرگ و میر ناشی از این ویروس در این مراکز بیش از ۴۳ درصد از موارد فوتی‌ها در آمریکا را تشکیل می‌دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، این آمار نشان می‌دهد که که نرخ مرگ و میر در میان افراد آلوده به کروناویروس مرتبط با آسایشگاه‌ها نسبت به عموم مردم بالاتر است.