Photo386556446

به مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت که به روز دختر نامگذاری شده است، یک نشست صمیمی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و دختران کتابخوان غرب استان برگزار شد.

 به مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت که به روز دختر نامگذاری شده است، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک نشست صمیمی در روز سه شنبه (۳ تیر ۹۹) با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و دختران کتابخوان غرب استان در کتابخانه عمومی احمدنژاد رامسر برگزار شد.
در این نشست که دختران فعال کتابخانه های عمومی از شهرستان های رامسر، تنکابن، عباس آباد، کلاردشت، چالوس و نوشهر حضور داشتند، نظرات هر یک از دختران حاضر در جلسه در رابطه با کتابخانه های عمومی و کتابخوانی می و پیشنهادات و ابتکارات آنان نیز بیان شد.
آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این نشست اظهار داشت: اگر دختران ما کتابخوانِ شاداب باشند، همسران فداکار و مادران آگاه و مقتدر آینده خواهند شد که استحکام نهاد خانواده و بنای جامعه را در پی دارد.
 
وی افزود: منظور از شادی فقط معنای متداول آن نیست، بلکه ذهن آگاه و متعالی و دانش بیشتر، شادی آفرین است که در نتیجه انس با کتاب انس حاصل و در کلام متبلور می شود.
ولیپور با اشاره به زیبایی های مازندران بویژه غرب استان، بیان داشت: اگر به این ها،  زیبایی های محتوایی مانند فراگیری کتابخوانی را اضافه کنیم، حتما بر جذابیت های این جغرافیای زیبا افزوده خواهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به دختران توصیه کرد: حتما از کتابخوانی در طبیعت هم لذت ببرند و دیگران بویژه خانواده خود را هم به کتابخوانی و عضویت در کتابخانه های عمومی ترغیب کنند.
ولیپور با یادی از دختران شهدای مدافع حرم، گفت: ما تکلیف داریم برای آرامش آنها دعا کنیم و از حضور آنان بیشتر بهره گیریم چرا که آنها بسیاری از مسائلی که در کتاب ها می خوانیم را درک کرده اند و از میزان آگاهی بالایی برخوردارند.
وی افزود: مطالعه کتاب های غیر درسی نه تنها تاثیر منفی در درس دانش آموزان نمی گذارد بلکه باعث تقویت درس آنها هم می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین تاکید کرد: کتاب هایی را برای مطالعه انتخاب کنیم تا ما را تغییر دهد و مهارت زندگی را به ما بیاموزد که اگر چنین شود ما در کتابخوانی موفق بوده ایم باید و توجه دقیق و عمیق شدن در مطالعه و درک مطالب و محتوای آن، احترام ما به کتاب را ثابت می کند.
گفتنی است در پایان، هدایایی به رسم یادبود به به دختران شرکت کننده در این نشست تقدیم شد.