WhatsAppImage20200610at122956

نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چالوس در سال ۹۹ با رعایت پروتکل های بهداشتی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چالوس در سال ۹۹، با حضور آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، محمدناصر زندی، فرماندار و حجت الاسلام سيد احمد جباری، امام جمعه چالوس و سایر اعضا با رعایت پروتکل های بهداشتی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
ولیپور در این نشست با تاکید بر ضرورت توسعه کتابخانه ها و افزایش سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان چالوس، به مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه ها اشاره کرد و اظهار داشت: از آغاز روند احداث پروژه های کتابخانه ای در چالوس زمان زیادی گذشته است و امیدواریم در روند تخصیص اعتبارات شهرستانی عنایت بیشتری صورت گیرد و توجه خیرین هم به این مقوله بیش از پیش جلب شود تا کتابخانه های نیمه تمام زودتر تکمیل و هدیه ای ارزشمند به مردم فرهنگ دوست و جوانان دانش پژوه شهرستان تقدیم گردند.
زندی، فرماندار چالوس هم فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی را بسیار موثر، مفید و شاخص دانست و اذعان داشت: اگر دو کتابخانه عمومی در شهرستان می توانند تا این حد اثرگذار باشند، تلاش برای افزایش تعداد کتابخانه ها بسیار ضروری است و هر چند تلاش های فراوانی صورت گرفته اما می توان با همت مضاعف، از دو پروژه کتابخانه مرکزی شهرستان و پروژه هچیرود زودتر بهره برداری کرد.
حجت الاسلام جباری، امام جمعه چالوس هم با تمجید از عملکرد مدیرکل کتابخانه های عمومی، شیوه مدیریتی مبتکرانه و فعالانه را موجب افزایش اعتماد عمومی مردم به کتابخوانی در منطقه دانست و حضور مداوم و چندباره مدیرکل در شهرستان چالوس و پاسخگویی به مطالبات را بسیار راهگشا و مفید ارزیابی کرد.
گفتنی است در این جلسه ضمن قدردانی از شهرداری هایی که پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را به موقع انجام می دهند، نسبت به بدهی های موجود شهرداری ها و رعایت این بند قانونی تاکید شد.