تهران- ایرنا- منتخب مردم نجف‌آباد در مجلس، فرهنگسازی و آموزش را مهمترین راهکار کاهش مصادیق خشونت علیه زنان دانست و گفت: تا زمانی که خشونت علیه زنان مذموم شمرده نشود تصویب قانون کارایی لازم را نخواهد داشت.

ابوالفضل ابوترابی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا با اشاره به حادثه قتل رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی توسط پدرش و با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت اظهارداشت: فرهنگ سازی و آموزش مهمترین راهکار کاهش خشونت علیه زنان است چرا که تا زمانی که چنین خشونت‌هایی مذموم شمرده نشود، تصویب قانون کارایی لازم را نخواهد داشت.

منتخب مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس افزود: تعیین تکلیف سریع‌تر لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت ضروری است اما کافی نبوده و رسانه‌ها و صدا و سیما باید با تولید برنامه‌ها و محتوای مناسب، فرهنگسازی مناسب برای کاهش خشونت‌ علیه زنان در جامعه را در دستور کار قرار دهند.
 ‌
ابوترابی با اشاره به ضعف فرهنگی در رابطه با خشونت علیه زنان و کودکان تصریح کرد: با تدوین و تصویب قانون، خشونت‌ها کاهش نمی‌یابد و باید از زمان کودکی و در مدارس، آموزش‌ها ارائه شود. قطعا تا زمانی که مشکلات فرهنگی در رابطه خشونت‌ها حل نشود، تصویب قوانین راه به جایی نخواهد برد بنابر این مهمترین راهکار برای کاهش اینگونه خشونت‌ها،  فرهنگسازی توسط رسانه‌ها، صدا و سیما، مدارس و دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ارتباط با خشونت علیه زنان خلاء قانونی چندانی دیده نمی‌شود اما بدون برطرف کردن نگرش و بینش فرهنگی مردم، نمی‌توان در برابر خشونت علیه زنان مبارزه کرد.

وی یادآور شد: اگر کسی بخواهد خشونتی مرتکب شود، توجهی به بود و نبود قانون ندارد بنابراین باید با انجام اقدامات فرهنگی، نگرش مردم را اصلاح کرد و رفع خلاء های قانونی در کنار فرهنگسازی همواره مورد توجه قرار گیرد.