معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده براساس زندگی­نامه بانوی شاعر، مترجم و قرآن پژوه معاصر مسابقه طرح و ایده فیلمنامه­ نویسی برگزار می‌کند.فراخوان مسابقه فیلمنامه‌نویسی با موضوع بانوی قرآن پژوهبه گزارش روز شنبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، این اقدام فرهنگی به منظور حمایت از ایده­ پردازان و مستندسازان دانشجو و دانشگاهی کشور با هدف آشنایی با زندگی شاعر، مترجم و نویسنده معاصر دکتر طاهره صفارزاده انجام شده و از سوی این معاونت با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روزنامه اطلاعات برگزار می‌شود. ‬

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از روز شنبه از دانشجویان دعوت می‌کند ایده و طرح خود را برای ساخت فیلم مستند حداکثر ۳۰ دقیقه­‌ای به همراه رزومه کاری به دبیرخانه مسابقه و یا پست الکترونیکی روابط عمومی به نشانی‪ این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ‬ ارسال کنند‪. ‬
این معاونت کتاب «زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی مرحومه دکتر طاهره صفارزاده» از انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، را به عنوان مرجع پیشنهاد کرده است.

‪مهلت ارسال طرح یا ایده مستند تا اول تیر ماه ۱۳۹۹‬ و انتخاب و داوری آثار و اعلام برگزیدگان مسابقه در نیمه دوم تیر ماه ۱۳۹۹ انجام خواهد شد.
ضمن اینکه اعطای ۳ جایزه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی جهت اجرا به بهترین ایده و طرح اهدا خواهد شد.

طاهره صفّارزاده شاعر، پژوهشگر و مترجم ایرانی قرآن و برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش بخش نو (سپید و نیمایی) بود.

این مرحومه نخستین کسی است که ترجمه‌ای دوزبانه از قرآن به انگلیسی و فارسی را انجام داد.

صفارزاده چهارم آبان سال ۱۳۸۷ در ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.منبع: ایرنا