WhatsAppImage20200424at184302

کتابداران و اعضای فعال کتابخانه های عمومی مازندران در ماه ضیافت الهی و در روزهای تعطیلی کتابخانه ها، رزمایش فرهنگی کمک مومنانه را برگزار می کنند.

 آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا که موجب آسیب وارد شدن به منابع درآمدی برخی از خانواده ها شد، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بوجود آمدن یک رزمایش گسترده در کشور برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، اظهار داشت: کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی مازندران پس از ایفای نقش فرهنگ ساز خود برای حفظ قرنطینه عمومی با راه اندازی پویش «هر خانه یک کتابخانه»، در این مرحله هم با لبیک به فرمایش رهبری عزیز، رزمایش کمک مومنانه را برای ایجاد خاطره ای خوش در ذهن ها از این روزهای سخت، برگزار می کنند.

وی در این خصوص اظهار داشت: در این روزها که کتابخانه های عمومی تعطیل هستند اما کار فرهنگی کتابداران با تکاپویی که در فضای مجازی برای برگزاری هر چه بهتر دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بوجود آمده است، ادامه دارد و «کمک مومنانه» هم به این فعالیت ها افزوده شده است.

ولیپور با بیان اینکه مرحله نخست اجرای این طرح، در شهرستان قائمشهر برگزار شد، اذعان داشت: همکاران خوبمان در کتابخانه عمومی قائم آل محمد(عج) در یک کار مشترک با اعضای فعال خود و با همکاری موسسه خیریه شمیم حیات سوادکوه، با تهیه 50 بسته کمک معیشتی به ارزش بیش از 10 میلیون تومان برای اقشار کم درآمد، توانستند در اجرای این رزمایش فرهنگی پیشگام باشند که امیدواریم بزودی در تمام استان گسترش یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: بیش از ۲۵۰ نسخه از کتاب های دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و دیگر کتابهایی که با موضوع ماه مبارک رمضان و تفسیر روان قرآن بودند، به این بسته های کمک معیشتی ضمیمه شدند تا کمک مومنانه با حال و هوای کتابخوانی رضوی و عطر دعا و نیایش و قرآن هم همراه شود.

وی با قدردانی از همه افرادی که در اجرای این طرح به کتابداران یاری رساندند، از حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه محترم شهرستان سوادکوه شمالی بابت اهدای کتاب های مرتبط با ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.