به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی احمدی درباره این طرح گفت: رویکرد روان‌شناسی مثبت‌گرا، باتوجه به استعدادها و توانمندی‌های زنان در شرایط کنونی فاصله‌گذاری اجتماعی بر اثر تهدید ویروس کرونا حائز اهمیت است و از آنجا که نقش زنان به عنوان همسر و مادر در کنار شاغل بودنشان در خانواده اهمیت دارد، هر اقدامی برای کاهش افسردگی، افزایش خودکارآمدی، افزایش رضایت‌مندی و خلاقیت آنان در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی موجب کاهش ناهنجاری‌ها در سطح خانواده و اجتماع می‌شود.

وی ادامه داد: با در نظرگیری پرهیز از برگزاری نشست‌ها و جلسات در ایام فاصله‌گذاری اجتماعی، تدبیر بر این شد که از ظرفیت تارنمای زنان و خانواده وزارت متبوع برای برگزاری جلسات روان‌شناسی به صورت صوتی در موضوعات تاب‌آوری، انعطاف‌پذیری و مدیریت استرس برای زنان شاغل و همسران کارمند مرد وزارت‌متبوع، در مواجهه با تهدیدهای این ویروس منحوس بر خانواده استفاده شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس با استفاده از پزشک روان‌شناس خانم، خدمات روان‌شناسی زنان و خانواده به صورت صوتی در تارنمای زنان و خانواده این وزارتخانه بارگذاری خواهد شد. همچنین در کنار آن از ظرفیت بانوان فرهیخته وزارت‌خانه نیز برای تدوین درس‌گفتارهای متنی با موضوع تاب‌آوری زنان در ایام فاصله‌گذاری اجتماعی بهره جسته می‌شود.

احمدی با اشاره به تلاش همگانی برای قطع زنجیره شیوع بیماری ویروس کرونا گفت: تلاش امور زنان و خانواده همچون سایر بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این اصل نهاده شده که تهدید این ویروس منحوس را به فرصتی برای فرهنگ‌سازی و توان‌افزایی مبدل سازد. همچنین با استفاده از ظرفیت تارنما تمامی همکاران ستادی و استانی می‌توانند در فضایی عادلانه از خدمات روان‌شناسی استفاده کنند.

مدیرکل حوزه وزارتی تصریح کرد: علاوه بر خدمات روان‌شناسی، در آستانه ماه مبارک رمضان می‌توان از سخنرانی‌های دیگر افراد فرهیخته در وزارت متبوع نیز برای خودسازی و ایجاد نشاط روحانی در تارنمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره جست.

  •  
  •